Honda zaprezentowała swojego najnowszego SUV-a, model CR-V 2023, w Europie. Czego możemy oczekiwać? Jakie są parametry techniczne? Nowością, którą zaoferuje producent, będzie możliwość wyboru jednego z dwóch hybrydowych układów napędowych.
W porównaniu do poprzednika, zewnętrzne zmiany w samochodzie są subtelne. Jednak Honda CR-V 2023 otrzymała nowe tylne światła i zaktualizowaną atrapę chłodnicy. Wewnątrz Honda zdecydowała się zastosować nowoczesne funkcje, takie jak cyfrowy kokpit i system multimedialny z 9-calowym ekranem dotykowym. Najważniejsze zmiany zaszły jednak pod maską i to na nich należy się skupić. Do wyboru przez klientów będą dwie jednostki o oznaczeniach e:HEV i e:PHEV. Co oznaczają te skróty?
W pełni hybrydowy układ napędowy e:HEV zastosowany w nowym CR-V to najbardziej zaawansowana wersja tego typu rozwiązania. W jego skład wchodzi litowo-jonowy akumulator o dużej gęstości gromadzonej energii oraz dwa kompaktowe, lekkie silniki elektryczne, które współpracują z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów. Wszystko to umożliwia płynne przełączanie pomiędzy trybami elektrycznym, hybrydowym i silnika spalinowego, dzięki czemu układ napędowy idealnie nadaje się do wszystkich scenariuszy jazdy.
Kolejną ciekawą propozycją, którą zaoferuje Honda, będzie układ hybrydowy plug-in (e:PHEV). To pierwszy taki układ, który zostanie wprowadzony na rynek europejski. Różni się on od wersji e:HEV tym, że umożliwia ładowanie akumulatorów z zewnętrznego źródła energii. W praktyce oznacza to, że użytkownik samochodu będzie miał możliwość ładowania baterii w domu lub przy użyciu publicznych stacji ładowania.
– Nowy CR-V opiera się na wszystkim, co symbolizuje ten kultowy już model Hondy – progresywne wzornictwo, wnętrze klasy premium, wiodący w klasie poziom bezpieczeństwa, praktyczności i komfortu, a do tego jest samochodem oszczędnym i jednocześnie dynamicznym. – mówi Tom Gardner, starszy wiceprezes Honda Motor Europe Ltd. – Najnowsza odsłona CR-V to wzorcowy przepis na SUV-a, który będąc wyjątkowym, dynamicznym samochodem o walorach klasy premium, doskonale odpowiada aktualnym wymaganiom europejskiego rynku.
Według producenta, CR-V w wersji plug-in będzie miał możliwość przejechania 82 km w trybie napędu w pełni elektrycznego, co pozwoli na zrealizowanie większości codziennych podróży korzystając wyłącznie z silników elektrycznych. Jest to zdecydowanie więcej, niż oferują niektóre modele konkurencyjnych producentów. W dodatku, przy temperaturze akumulatora w okolicach 25 stopni Celsjusza, stan pełnego naładowania można osiągnąć w zaledwie 2,5 godziny, zaczynając od całkowicie rozładowanego akumulatora.
Wydaje się, że Honda CR-V 2023 ma do zaoferowania całkiem sporo, zwłaszcza jeśli chodzi o funkcje bezpieczeństwa i wyposażenie. Nowoczesne dodatki, takie jak system multimedialny z 9-calowym ekranem dotykowym i cyfrowy kokpit, powinny również przyciągnąć uwagę kierowców, którzy cenią sobie technologiczny postęp. Ceny i daty premiery w poszczególnych krajach nie zostały jeszcze ogłoszone, ale oczekuje się, że Honda zaprezentuje je w najbliższym czasie. Warto jednak zauważyć, że samochód będzie rywalizował w segmencie, w którym znajduje się wiele znanych i popularnych marek, takich jak Toyota RAV4, Nissan X-Trail czy Mazda CX-5. W związku z tym konkurencja będzie zdecydowanie silna. Jednak z nowym CR-V, Honda ma szansę na podbicie rynku i przyciągnięcie nowych klientów.
Źródło: materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.