Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Dzisiaj segment hothatchy jest bardzo rozwinięty, a samochody oferują osiągi dostępne kiedyś jedynie dla super samochodów z najwyższej ligi. Czy Golf GTI Clubsport jest w stanie pokonać Civica Type R oraz Megane RS Trophy?

W prezentowanym zestawieniu najstarszym samochodem jest Honda Civic Type R, która została zaprezentowana w 2017 roku. Jednak egzemplarz występujący w porównaniu to wersja Limited Edition. Od standardowego wariantu różni się masą mniejszą aż o 47 kilogramów, usprawnionym układem kierowniczym oraz zamianą fabrycznych Continentali na Michelin Pilot Sport Cup 2. Ta ostatnia zmiana przesądziła o wynikach, ponieważ prawdopodobnie opony firmy Michelin gorzej sobie poradziły na mokrej nawierzchni niż Continentale. Możemy przypuszczać, że gdyby nawierzchnia była sucha, to Micheliny odnotowałyby znaczącą poprawę rezultatów. Jak finalnie wypada Civic Type R w zestawieniu z Golfem GTI Clubsport oraz Megane RS Trophy?

Megane Trophy

Okazuje się, że konkurencja na start z miejsca to wyraźna przewaga Golfa, który zjada swoich rywali. Wersja Clubsport o mocy 300 KM nie zostawiła suchej nitki na Megane oraz Civicu. Nieco inaczej wygląda kwestia startu na piątym biegu z prędkości 50 mph. Tutaj najgorzej radzi sobie Megane, choć z początku wychodziło na pozycję lidera, a najlepiej Civic, który ustępuje Golfowi na samym końcu testowej prostej. Gdy przyszedł czas na konkurencję startu z biegu trzeciego, okazało się, że Megane kompletnie nie ma szans z rywalami, a Golf i Civic poszły do walki łeb w łeb. Ta różnica wynika głównie z pojemności silników, ponieważ w przypadku produktu Renault mamy do czynienia z jednostką 1.8, natomiast pozostałe samochody są wyposażone w 2-litrowe silniki. To z kolei przekłada się na dostępny moment obrotowy, który w tym przypadku odegrał kluczową rolę.

Golf GTI Clubsport vs Civic Type R vs Megane Trophy

Ciekawie wypadła ostatnia konkurencja, która polegała na sprawdzeniu skuteczności hamulców. Volkswagen Golf GTI Clubsport zatrzymał się w niemal identycznym miejscu co Honda Civic Type R Limited Edition. Renault Megane RS Trophy uzyskało znacznie gorszy rezultat zatrzymując się dalej od swoich rywali. Ta konkurencja była o tyle utrudniona, że warunki zewnętrzne wpływały na niekorzyść układu hamulcowego. Który hothatch jest Waszym zdaniem najlepszy z tego zestawienia i dlaczego? Dajcie znać w komentarzu co wybralibyście dla siebie.

Foto. carwow

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *