Redaktor | Fotograf

Po wielu miesiącach oczekiwania w końcu nadeszło. Ferrari prezentuje SF90 XX Stradale i Spider. Obydwie wersje dzielą rozwiązania techniczne. Dla wielu zdziwieniem będzie jednak pakiet aerodynamiczny, który jest raczej kontrowersyjny. Niesamowite są również osiągi, które są teraz znacznie lepsze niż w standardowych odmianach.

Choć same supersamochody marki Ferrari wydają się niesamowite, każdy fan marki wie, że niemal każdy model posiada swój hardkorowy odpowiednik. W przypadku modelu F12 był to tdf, a 458 posiadało niesamowite Speciale. W momencie premiery najnowszego hipersamochodu marki, czyli SF90, ciężko było wyobrazić sobie coś jeszcze szybszego. Dzięki układowi hybrydowemu i napędowi na cztery koła auto przyspiesza do setki w czasie 2,5 sekundy. Teraz Ferrari pokazało jednak model SF90 XX Stradale i Spider. Klienci jednocześnie mogą cieszyć się zarówno odmianą coupe, jak i cabrio.

Z zewnątrz SF90 XX wyróżnia się dość agresywnym pakietem stylistycznym, przypominającym nieco propozycje tunera Mansory. W przypadku Ferrari wszystko ma jednak swój cel. Odmiany Stradale i Spider są nastawione na jak najlepsze osiągi i poprawianie czasów okrążeń na torze. W związku z tym aerodynamika jest bardzo ważna. Różnicę widać z każdej strony auta. Przód wygląda znacznie bardziej bojowo dzięki zastosowaniu dodatkowych wlotów powietrza w masce, a także na nadkolach. Największą różnicę widać jednak z tyłu. SF90 XX Stradale i Spider wcale nie przypominają seryjnego auta. Pojawił się znacznie większy dyfuzor, a także ogromny spoiler. Zmiany pozwoliły zwiększyć docisk o 530 kilogramów przy 250 km/h.

Pod względem silnikowym, SF90 XX Stradale i Spider korzystają z dokładnie tego samego układu co standardowy model. Pod maską znajdziemy więc silnik V8 oraz 3 jednostki elektryczne. Całkowita moc wzrosła jednak do 1030 koni mechanicznych, dzięki modyfikacji silnika spalinowego do poziomu niemal 800 koni, a także zwiększeniu mocy silników elektrycznych do poziomu 233 koni. Nowy tryb Qualifying pozwoli zwiększyć moc podczas wyjścia z zakrętu. Osiągi nowych modeli uległy znaczącej poprawie. Sprint do setki zajmie jedynie 2,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 321 kilometrów na godzinę. Ferrari wyprodukuje jedynie 799 sztuk SF90 XX Stradale i 599 sztuk SF90 XX Spider.

Fot. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *