Rok 2023 okazał się znakomity dla wielu producentów. Nie inaczej było w przypadku całej grupy BMW Polska – zarówno BMW, jak i MINI umocniły swoją pozycję, a w przypadku tej drugiej marki padł rekord sprzedażowy. Wrażenie robi również sprzedaż aut z logo M High Performance, która jest znacznie lepsza niż rok temu. Jakie są plany na przyszłość grupy?
Segment premium jest obecnie bardzo konkurencyjny, jednak Bawarczycy pokazują, że wciąż mają mocny udział w rynku. W 2023 roku BMW po raz kolejny znalazło się wśród liderów segmentu samochodów premium. W ciągu ostatnich 12 miesięcy zarejestrowanych zostało 23 225 pojazdów BMW. Dało to producentowi miejsce na podium wśród marek premium. Jednocześnie udział w rynku aut premium BMW to aż 24 procent. Najpopularniejszym modelem BMW pozostaje seria 3 z 3 704 rejestracjami. Na podium znalazły się również BMW X3 oraz BMW X5 z liczbą odpowiednio 3 037 i 3 208 rejestracji. Sprzedaż BMW Serii 4 to aż 60 procent rynku aut typu coupe. Dobre wyniki zanotowała jednak cała grupa BMW Polska.
W 2023 roku zarejestrowano 1 245 pojazdów BMW M High Performance, co stanowi wzrost o 49% względem zeszłego roku. Najpopularniejsze modele to BMW M3 i M3 Touring, których łącznie zarejestrowano 405 egzemplarzy. W 2023 roku zarejestrowano 1 219 nowych pojazdów elektrycznych z serii BMW i, co stanowi wzrost o 48% w stosunku do 2022 roku. Najlepiej sprzedającym się modelem z tego segmentu było BMW i4 z 392 zarejestrowanymi egzemplarzami, co stanowi wzrost o ok. 73%. BMW i5, które pojawiło się w salonach dopiero pod koniec października, również cieszy się zainteresowaniem – w ciągu dwóch pierwszych miesięcy zarejestrowano 46 pojazdów.
2023 rok okazał się udany także dla MINI, które wchodzi w skład grupy BMW Polska. Osiągnęło ono rekordowy wynik sprzedaży w Polsce. Liczba rejestracji to aż 3 639 samochodów. Względem zeszłego roku oznacza to aż 20-procentowy wzrost. Największym zainteresowaniem cieszył się Countryman, który wzrósł o 45% w stosunku do zeszłorocznego wyniku. Polacy upodobali sobie także wersje John Cooper Works, których popularność rośnie o 25% względem zeszłego roku. MINI planuje osiągnąć 50% udziałów sprzedaży elektryków już w 2025 roku, a w 2030 będzie oferować wyłącznie pojazdy BEV. Do nowej rodziny MINI już za kilka miesięcy dołączy także MINI Aceman – elektryczny crossover w segmencie małych samochodów premium. To oznacza 6 zupełnie nowych modeli w salonach MINI w tym roku.
Zarówno BMW, jak i MINI rozbudowują swoją sieć dealerską. W przypadku tej drugiej marki przybyło aż dziesięć punktów sprzedaży w ciągu ostatnich dwóch lat. Od 1 stycznia br. proces zakupu MINI odbywa się także w całości online, w ramach nowego modelu sprzedaży bezpośredniej The New Retail. Polska została jednym z trzech krajów, obok Szwecji i Włoch, gdzie klienci marki jako pierwsi mogą skorzystać z możliwości zakupu swojego wymarzonego MINI w całości przez Internet. W 2023 roku otwarto dwa nowe salony BMW stworzone w oparciu o koncepcję Retail.Next, w tym BMW Gazda Group w Katowicach, które jest jednocześnie największym salonem marki w Europie. Tym samym liczba salonów dealerskich w kraju zwiększyła się do 42 lokalizacji.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Kto się jeszcze zastanawiał czy kupić mini czy nie, musiał zagęścić ruchy w 2023r, ponieważ nowy model jest oferowany wyłacznie jako 100% elektryk. Ciekawe jak będzie wyglądać statystyka sprzedaży tego modelu w nadchodzącym 2024 roku.