Od ośmiu lat Citroen nie wypuścił na rynek ani jednego nowego modelu w segmencie sedan. Jak głoszą najnowsze plotki rok 2021 ma zmienić wiele. Wtedy właśnie na rynku zagościć ma zupełnie nowa generacja Citroena C6.

Jak zapewnia francuski producent, najnowszy produkt marki Citroen, pozycjonowany ma być w segmencie aut premium. Jego bezpośrednim rywalem stać się ma BMW serii 5 oraz Audi A6. Ważnym zabiegiem marketingowym stać ma się również promocja aut na rynku azjatyckim, przede wszystkim w Chinach. Model, który pojawić ma się w roku 2021 został po raz pierwszy zapowiedziany jako koncept Cxperience 2016. Koncepcja wymiarami nie odchodziła od poprzedniej generacji C6, a do napędu wykorzystywała hybrydowy układ napędowy. Warto podkreślić, że koncept wykorzystywał technologię Advanced Comfort, która została wykorzystana w takich modelach jak C4 Cactus oraz C5 Aircross.

Citroen

Nowa limuzyna Citroena wykorzystywała będzie technologię oraz płytę podłogową (EMP2) od swoich braci bliźniaków, czyli Peugeota 508 i nowego DS 9. Podobnie jak te modele do napędu wykorzystywała będzie silniki spalinowe oraz hybrydy typu plug-in. Chociaż obecnie właśnie ta płyta nie jest przystosowana do połączenia z napędem całkowicie elektrycznym to inżynierowie firmy zapewniają, że możliwości modyfikacji podzespołów są na tyle duże, że możliwym staje się produkcja auta całkowicie elektrycznego. CEO Citroena, Vincent Cobée, potwierdził, że firma zacznie prace nad modyfikacją płyty. Spowodowane to jest ogromnym zapotrzebowaniem Chin na auta z napędem bez emisyjnym.

„Istnieje wyraźna intencja, aby iść naprzód, aby wykorzystać te możliwości. Nowy model będzie demonstracją możliwości Citroëna na wyższym poziomie. ”

Vincent Cobée – dyrektor generalny marki Citroen
Citroen

Cobée potwierdził, że Citroen obecnie kończy projekt limuzyny. Auto celować będzie w segment wyższy niż dotychczas. Jak wiemy francuska marka zaprezentuje niebawem nową generację modelu C4. Według zarządu ma być “czwartą bronią” w asortymencie marki, obok C3, C3 Aircross oraz C5 Aircross.

„C4 jest dla nas ważny jeśli chodzi o odzyskanie naszej pozycji na wielu rynkach i wykazanie, że wiemy, jak wdrażać innowacje i komfort w całym asortymencie”.

Vincent Cobée

Foto. AutoCar oraz materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *