Redaktor | Fotograf

Hybrydy typu plug-in są znakomitym sposobem na wygodne poruszanie się w mieście i w trasie. Na rynek właśnie trafiły BMW Serii 5 550e i 530e, które zapewniają nie tylko wysoką moc, ale również komfort podróżowania. Co ważne, pod maską mocniejszej odmiany pozostanie 6-cylindrowy silnik spalinowy.

Najnowsza generacja BMW Serii 5 wywołała mieszane uczucia podczas premiery. Jej design jest bez wątpienia efektowny, jednak nie przypadł do gustu większości fanów marki. Początkowo w gamie znaleźć można było jedynie podstawowe wersje 520d i 520i. Teraz dołączą do nich hybrydy typu plug-in, które wzmocnią ofertę, a także zapewnią większe emocje i moc. Na rynek trafia BMW Serii 5 550e i 530e. Pierwsza z nich otrzyma silnik 6-cylindrowy, a także rozwinie niemal 500 koni mechanicznych mocy.

BMW 530e to podstawowe wcielenie hybrydy typu plug-in w niemieckiej limuzynie. Podstawą jest tutaj silnik spalinowy o pojemności dwóch litrów, wspiera go natomiast silnik elektryczny. Moc systemowa to 299 koni mechanicznych, co wraz z napędem na tył zapewni sprint do setki w czasie 6,3 sekundy. Zasięg na samym prądzie ma wynieść aż 103 kilometry w cyklu WLTP. Wszystko to dzięki baterii o pojemności 19,4 kWh. Cena BMW Serii 5 530e to minimum 300 tysięcy złotych.

Dużo ciekawiej robi się w przypadku mocniejszej wersji 550e xDrive. Tutaj za podstawę służy silnik spalinowy o pojemności trzech litrów. Moc systemowa układu to aż 489 koni mechanicznych, a dzięki napędowi xDrive, sprint do setki zajmuje jedynie 4,3 sekundy. Ta niezwykle szybka hybryda plug-in korzysta z identycznej baterii jak słabszy wariant, jednak zapewnia zasięg elektryczny na poziomie 90 kilometrów. Cena BMW Serii 5 550e to minimum 380 tysięcy złotych.

Pod względem stylistycznym, Seria 5 w odmianach 550e i 530e nie wyróżnia się zbytnio na tle innych wariantów. Główną różnicą będzie oczywiście obecność dodatkowej klapki do ładowania baterii. Opcja BMW IconicSounds Electric pozwala na wydobycie dodatkowych emocji podczas jazdy jedynie na prądzie. Niedługo do gamy dołączy nowe BMW M5, które również ma być hybrydą plug-in.

Fot. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *