Credit: Motor1

Posiadanie nowego auta to przede wszystkim spokój i świadomość, że można na nim polegać. Dla brytyjskiego odziału BMW to za mało.

Dlatego powstała idea inteligentnych banerów i billboardów. Idea, polegająca na tym, że ten kto jedzie BMW z wygasłą gwarancją, zostanie o tym poinformowany. Jednak nie obyło się bez odrobiny kontrowersji, zwłaszcza po ostatniej wizerunkowej klapie na skalę światową, z którą musiał zmierzyć się niemiecki producent. Fakt faktem, gigant szybko się zreflektował i przeprosił za nieodpowiedni wpis, jednak reputacja marki zdecydowanie na tym straciła w niektórych środowiskach.

Kontrowersja

Może właśnie dlatego, pierwsze doniesienia o tej akcji marketingowej sugerowały jakoby billboardy miały rozpoznawać tablice, przekopywać wszelkie dostępne dane osobiste właściciela a w dodatku publicznie go upokarzać przed innymi użytkownikami ruchu znajdującymi się akurat obok. Wzniosło to rzecz jasna wiele obaw o bezpieczeństwo danych. Trudno się dziwić po wielu śmiałych i kontrowersyjnych krokach producenta. BMW jednak dość szybko zdementowało te plotki w wypowiedzi dla Motoring Research. Magazyn ten ustalił, że planowane banery i billboardy będą jedynie wyłapywać modele marki starsze niż 35 miesięcy i wyświetlać informację przypominającą o odpłatnej możliwości przedłużenia fabrycznej gwarancji (przyjmując, że każdy chciałby z tego skorzystać).

BMW i nowe rozwiązania

Jak zatem tego dokonają? Otóż billboardy mają korzystać z inteligentnej “Technologii Wykrywania Pojazdów” (“Vehicle Detection Technology“), aby rozpoznawać jakie auto zatrzymało się, najpewniej na skrzyżowaniu na światłach, w jakim jest wieku i jeśli to “beemka”, która kwalifikuje się do wspomnianego wyżej przypomnienia, ekran takowe wyświetli. Nie wskaże przy tym do jakiego auta kierowana jest informacja. Nie ma tu więc mowy o jakimkolwiek upokarzaniu na forum kierowców na drodze. Niemiecki gigant zapewnia, że nie będzie miał możliwości jakiegokolwiek sprawdzania i gromadzenia danych, a już na pewno żadnych poufnych, gdyż te są dostępne jedyne dla odpowiednich instytucji i organów ścigania.

BMW

“Nasi klienci oczekują wyższego poziomu obsługi i spersonalizowany cyfrowy marketing jest zwyczajnie jednym ze sposobów na wypełnienienie tych oczekiwań” – powiedział magazynowi Motoring Research Steve Cann z działu usług finansowych BMW. Interaktywne billboardy pojawią się w niektórych większych brytyjskich miastach najpewniej w ciągu kilku nadchodzących tygodni.

Źródło: Motoring Research

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *