BMW M850i po tuningu Manharta jest mocniejsze od M8 Competition

BMW M850i już samo w sobie jest bardzo szybkim wozem. 530 koni spokojnie wystarcza na co dzień. Jednak w gamie znajduje się także M8, które jest jeszcze mocniejsze i szybsze. Manhart stwierdził jednak, że lepszą bazą do stworzenia pakietu będzie ta pierwsza odmiana. Oto MH8 700, który jest szybszy od najmocniejszej odmiany BMW Serii 8. A jednocześnie możemy nim jechać z otwartym dachem.

Choć BMW M8 to obiekt westchnień wielu osób, niektórzy wolą kupić nieco słabsze M850i. Jest ono wygodniejsze na co dzień, jednak równocześnie nieco wolniejsze. W wersji cabrio jest perfekcyjnym autem na wyjazdy w piękne dni z otwartym dachem. Właśnie taką odmianę wziął na warsztat Manhart. MH8 700 jest najnowszym dzieckiem firmy tuningowej. Jak sama nazwa wskazuje, pomimo tego, że jest oparte na M850i, jest mocniejsze nawet od najmocniejszego M8 Competition. I choć Manhart nie tuninguje jedynie modeli BMW, to właśnie modyfikacje aut z Bawarii wychodzą mu najlepiej.

BMW M850i po tuningu Manharta jest mocniejsze od M8 Competition

Z tyłu MH8 700 mocno przypomina właśnie M8. Głównie przez cztery ogromne końcówki wydechów, charakterystyczne dla odmian M Power. Kolejnym charakterystycznym elementem dla tego tunera są felgi. Standardowe obręcze M850i zostały zastąpione przez 20-calowe felgi sygnowane logiem Manharta. Dzięki sprężynom obniżającym H&R obniżającym auto o 3 centymetry, całość wygląda jeszcze lepiej. Agresywności dodaje także czarny lakier i złote dodatki Manharta, między innymi pasy przechodzące przez całą długość auta.

BMW M850i po tuningu Manharta jest mocniejsze od M8 Competition

Ciekawie jest także pod maską. Oczywiście 4,4-litrowy silnik V8 pozostał pod maską, jednak moc wzrosła dość znacznie. Dzięki modyfikacjom turbosprężarek, a także nowemu intercoolerowi i zmianie software’u, MH8 700 rozwija aż 710 koni mechanicznych. Jest to o 180 koni więcej niż standardowe M850i. Moment obrotowy wzrósł z 750 do 925 niutonometrów. Manhart oferuje także modyfikację wydechu, aby auto brzmiało jeszcze lepiej. Niestety, tuner nie podał jak zmieniły się osiągi, jednak prawdopodobnie przyspieszenie do setki zajmuje jedynie około 3,5 sekundy.

Foto. materiały prasowe producenta