BMW M135i – nowe BMW z przednim napędem [ZDJĘCIA]

BMW nie jest chyba zadowolone, że kilka miesięcy przed premierą wyciekły zdjęcia całego samochodu, ale może podziała to dobrze dla marketingu?

Ile to już razy mieliśmy do czynienia z przeciekami zaraz przed planowaną premierą? Setki jak nie tysiące razy. Taki już jest ten świat, ale mimo to ktoś zaszalał w przypadku nowego BMW M135i, bo pokazał cały przód i cały tył auta gotowego do wyjechania na drogi. Jak widać ktoś nie mógł się powstrzymać na widok nowej serii 1 albo zawędrował tam gdzie nie powinien. Nie zależnie od przyczyny my już znamy wygląd nowego M135i xDrive, które będzie poniekąd rewolucją dla samego BMW i może stać się groźną konkurencją dla Audi i Mercedesa. Największą zmianą, która może zaboleć fanów bawarskiej marki jest napęd na przód w całej serii. BMW porzuciło w tym segmencie tylny napęd, a we wspomnianym M135i zastosowano nawet xDrive.

Auto ze zdjęcia to najmocniejsza wersja M Performance o sportowym usposobieniu. Wykorzystuje platformę FAAR zamiast dotychczasowej UKL dzielonej z MINI. Wizualnie auto wpasowuje się w znany z obecnych modeli BMW design, czyli duże połączone nerki, wielkie boczne wloty powietrza i biegnący przez całą szerokość zderzaka pas będący wlotem powietrza. Z tyłu znajdziemy światła wykonane w technologii 3D znane z między innymi z nowej serii 3. Oprócz tego wie końcówki wydechu jako, że jest to najmocniejsza wersja, dyfuzor i również pionowe wloty powietrza w zderzaku.

M135i ma zastąpić w ofercie model M140i, który miał napęd na tył i aż 30 koni mechanicznych mniej. W nowym modelu zastosowano silnik B48A20T1, czyli 2-litrowa jednostka o mocy 302 KM i 450 Nm znany między innymi z zaprezentowanej stosunkowo niedawno wersji M35i dla modelu X2. Przyspieszenie do setki ma wynosić poniżej 5 sekund, a za przełożenia odpowiada nowa 8-biegowa przekładnia Aisin. Będzie to też pierwszy raz kiedy w standardzie dostaniemy BMW M Sport Differential, czyli mechanizm różnicowy z funkcją ograniczonego poślizgu. Specjalnie dla M135i zastosowano nowe tłoki o większym stopniu sprężania, poprawiono system chłodzenia na bardziej wydajny i poprawiono przepływ powietrza.

W nowej serii 1 znajdziemy również ARB, czyli ogranicznik poślizgu kół przy silniku znany z i3s, jednak teraz po raz pierwszy zobaczymy go w samochodzie z napędem spalinowym. Zastosowana technologia skraca drogę przepływu informacji do jednostki sterującej poślizgiem, co pozwala na szybsze reagowanie i skuteczniejsze działanie. Oprócz tego znajdziemy w M135i sportowe zawieszenie M Sport, które będzie odpowiednim balansem pomiędzy sportową jazdą i osiągami, a komfortem i wygodom. Premiera nowego BMW odbędzie się na targach we Frankfurcie, a auto jesienią trafi do sprzedaży. Nieco później zobaczymy odmianę Gran Coupe na bazie serii 2, która trafi do sprzedaży w 2020 roku. Ceny obu samochodów nie są jeszcze znane.

Foto. Motor1 oraz bimmerfile