BMW 2002 wraca na salony w 2020 roku jako odważne coupe

Nie da się przejść obojętnie obok kultowego już BMW 2002, które zachwyca swoim wyglądem i osiągami w wersji Turbo, a teraz powstał render wersji współczesnej

Przywracanie klasyków do produkcji we współczesnej wersji to bardzo odważny krok, bo trzeba jednocześnie zachować klasyczną formę i wprowadzić nowoczesne dodatki tak by nie powstał miszmasz nienadający się do niczego. BMW 2002 to samochód kultowy i można powiedzieć, że dał początek dla serii 3, która choć dzisiaj za wiele wspólnego z tym samochodem nie ma to jednak tradycja jest kultywowana. Była wersja 2002 Turbo i to właśnie z tym samochodem wszyscy będą kojarzyć nomenklaturę 2002. Auto w 1973 roku było w stanie wygenerować 173 KM z 2-litrowego silnika przy masie na poziomie 1080 kg. W momencie, gdy nawet seryjne BMW 2002 miało około 101 KM, a później 132 KM to wyobraźcie sobie jak wielki przeskok to był, gdy zmniejszono masę i dodano ponad 40 KM.

BMW 2002

BMW 2002 jest niezaprzeczalnie samochodem przełomowym, chociaż trochę wymuszonym, bo data jego produkcji zbiega się z wielkim kryzysem paliwowym.Teraz jednak grafik Naoto Kobayashi przygotował rendery ilustrujące prawdopodobny wygląd samochodu we współczesnej wersji. Można go nazwać BMW 2002 II albo BMW 2020, jak zwał tak zwał, ale nawiązuje on do klasycznej formy w nowoczesnym wydaniu. Co ciekawe, mamy dosyć nietypowe połączenie dużych nerek z klasycznym grillem z modelu 2002 i w prosty sposób nerki zostały zwężone, jednak dalej zachowują swój ogólny kształt. Może właśnie tak trzeba zrobić w nowym M3/M4?

Gdy spojrzymy na tył samochodu to mamy takie połączenie BMW M2 z BMW 2002 Hommage i kilkoma klasycznymi dodatkami. Jako całość wygląda to jednak bardzo spójnie i myślę, że BMW nie powstydziłoby się takiego konceptu. Oczywiście nie należy tego auta traktować jako idealnego następcę, a jedynie jako inspirację klasycznym 2002, chociaż gdyby BMW zdecydowało się na wprowadzenie takie auta to mamy bardzo interesujący okaz kolekcjonerski. Zatem może czas na małoseryjną produkcję? Zapewne gdyby pod maskę trafiło 3-litrowe R6 z BMW X3 M to samochód nie tylko dobrze by wyglądał, ale również świetnie się prowadził.

BMW 2002

Foto. Naoto Kobayashi via Behance