Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback oficjalnie ogłoszone

Jeszcze niedawno pisaliśmy, że powiększenie rodziny RS o nowe samochody z Ingolstadt to kwestia czasu. Typowaliśmy wtedy Audi Q7, lecz ostatecznie postawiono na słabszego brata tego modelu – przed wami Audi RS Q3 oraz RS Q3 Sportback!

Q3 to pierwszy SUV w segmencie RS, czyli w wielkim skrócie – linii aut, które mogą służyć zarówno jako daily cary, jak i solidne auta nadające się do typowo sportowej jazdy. Nowe dziecko Audi jest nazywane przez twórców ,,pierwszym crossoverem coupe”.

Pierwsze Audi RS Q3 było niejako założycielem nowego segmentu pojazdów – nową generacją kompaktowego, wydajnego SUV’a. Chcemy kontynuować pełną sukcesów historię tego modelu. Wprowadzając do oferty zupełnie nowy model – Audi RS Q3 Sportback, progresywnego SUV’a, crossovera coupé, stawiamy się ponownie w pozycji trendsettera.

powiedział Oliver Hoffmann, dyrektor Audi Sport

Sam wygląd pokazuje, że nowy samochód od Niemców ma sportowe aspiracje. Trójwymiarowy czarny grill wpasowany w zderzak i olbrzymie wloty powietrza dość mocno rzucają się w oczy, tak samo jak dolne zakrzywione spojlery. Te agresywniejsze rozwiązania widać jeszcze lepiej w wersji Sportback, która jest niższa od bazowego modelu, a dach opada ku tyłowi niczym w typowym coupe. Obniża to również środek ciężkości samochodu. Nisko umieszczona tylna szyba i długi tylni spojler także przykuwa wzrok. Oba SUV-y wyposażono również w podwójny układ wydechowy z dyfuzorem.

Przechodząc przez wydech do silnika, mamy tu do czynienia z 5-cylindrowym sercem o pojemności 2.5l i o mocy 400 koni mechanicznych. Moment obrotowy wynosi 450 Nm i jest dostępny w całości już od 2000 obrotów! Taka kombinacja pozwala rozpędzić RS Q3 do setki w 4,5 sekundy. Jednostka jest obsługiwana przez 7-biegowy automat S-Tronic, a napęd jest za pomocą dwóch osi przekazywany na wszystkie cztery koła. Spalanie nie należy do najmniejszych, ale średnia na poziomie 8,8-8,9 litrów/100 km nie jest jakimś tragicznym wynikiem jak na takie auto.

Obniżone zawieszenie i ulepszony układ kierowniczy pozwala na łatwe i pewne prowadzenie. Od nowa za to skonstruowano hamulce – sześciotłoczkowy układ z ceramicznymi tarczami to konieczne rozwiązanie, by zatrzymać taką bestię (mowa tu zarówno o masie, jak i osiągach) jak RS Q3. Wnętrze także jest naprawdę imponujące – skórzane fotele, aluminiowe wstawki, kierownica i dźwignia zmiany biegów obszyte alkantarą, panel MMI Touch oraz wirtualny kokpit to bardzo solidne punkty na liście wygód w środku.

Pierwsze egzemplarze RS Q3 i RS Q3 Sportback trafią do dealerów pod koniec tego roku. Ceny zaczynają się od 63 500 euro, czyli około 280 tys. złotych. Miejmy nadzieję, że auto trafi w gusta klientów i zobaczymy dużo egzemplarzy na drogach.

Foto. materiały prasowe Audi