Audi R8 z pięciocylindrowym silnikiem turbodoładowanym, napędem na tylną oś i manualną skrzynią biegów? To brzmi jak marzenie każdego fana motoryzacji. Niestety, taka wersja nigdy nie powstała, mimo że była brana pod uwagę.
Audi R8 to bez wątpienia jedno z najbardziej znanych i rozpoznawalnych aut sportowych na świecie. Samochód ten został zaprezentowany po raz pierwszy w 2006 roku, a od tego czasu zdążył zdobyć rzesze fanów na całym świecie. Audi R8 charakteryzuje się przede wszystkim imponującą mocą, doskonałymi właściwościami jezdnymi oraz nowoczesnymi technologiami, które pozwalają na jeszcze lepsze osiągi.
Niedawno pojawiła się informacja, że Audi brało pod uwagę stworzenie wersji R8 z pięciocylindrowym silnikiem turbodoładowanym, który miałby być przejęty z modelu Audi TT RS. Samochód ten miałby zostać wyposażony w manualną skrzynię biegów oraz napęd na tylną oś, co z pewnością zainteresowałoby miłośników klasycznych rozwiązań.
Niestety, Audi zdecydowało się zrezygnować z tego projektu. Jak podają źródła bliskie marce, producent skupił się na wersjach z mocniejszymi silnikami i bardziej zaawansowanymi technologicznie układami napędowymi. Decyzja ta jest zrozumiała, ponieważ R8 to samochód, który musi spełniać wysokie wymagania pod względem osiągów, stabilności i bezpieczeństwa.
Marcos Marques, Project Manager eFuels w Porsche, zdradził w rozmowie z dziennikarzem Steve’em Sutcliffe’m dla The Connection interesujące informacje. Audi planowało wprowadzić na rynek wersję Audi R8 z pięciocylindrowym silnikiem turbodoładowanym, napędem na tylną oś i manualną skrzynią biegów, która miała być lżejsza od wersji z napędem Quattro. Druga generacja Audi R8 została wyposażona wyłącznie w automatyczną skrzynię biegów dwusprzęgłową, a ta tańsza wersja nigdy nie ujrzała światła dziennego. Jednak miałaby być również dostępna z manualną skrzynią biegów. W pierwszej generacji R8 można było kupić wersję z piękną, sześciobiegową manualną skrzynią biegów.
Marques powiedział, że turbodoładowane R8 miało mniej mocy, ale więcej momentu obrotowego niż model V10, co sugeruje, że pięciocylindrowiec miałby lepsze osiągi niż ten z modelu RS3, gdzie wynosił on 500 Nm. W drugiej generacji R8 moment obrotowy wynosił 540 Nm przy debiucie w 2015 roku. Dodał również, że pięciocylindrowiec z turbodoładowaniem był “czystszy i niemal tak samo szybki” jak V10.
Mimo że R8 z pięciocylindrowym silnikiem turbodoładowanym i napędem na tylną oś nigdy nie powstało, fanów marki z pewnością ucieszy fakt, że Audi wciąż pracuje nad innowacyjnymi rozwiązaniami, które pozwolą jeszcze bardziej poprawić osiągi i właściwości jezdne samochodów z serii R8. W ciągu ostatnich kilku lat Audi R8 przeszedł wiele zmian i udoskonaleń. Samochód ten zawsze był synonimem sportowego luksusu, a dzięki ciągłej pracy inżynierów i projektantów marki Audi, R8 jest dziś jeszcze bardziej zaawansowanym technologicznie i innowacyjnym modelem, który z pewnością zachwyci każdego kierowcę.
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.