Choć R8 kojarzy się zazwyczaj z fantastycznym napędem Quattro, w drugiej generacji zaprezentowano także wersję RWD. Początkowo miała ona 540 koni, jednak od 2022 roku ma ich być o 30 więcej. Audi nie przewiduje poza tym większych zmian na nowy rok modelowy. Niestety, będzie to jeden z ostatnich roczników R8, które niedługo wypadnie z gamy producenta.
Audi R8 jest jednym z modeli, które najbardziej wpłynęło na postrzeganie producenta z Ingolstadt. Pokazało, że Audi potrafi stworzyć supersamochód, który będzie równie szybki co rywale, a zarazem nieco tańszy. Do R8 trafił napęd quattro, dzięki czemu auto było prostsze w opanowaniu i pomagało osiągnąć świetne czasy przyspieszeń do setki. Jednak wraz z nadejściem drugiej generacji modelu, na rynek wprowadzono wersję RWD. Stało się to w 2017 roku wraz z pojawieniem się limitowanej odmiany RWS. Po liftingu do gamy trafił nielimitowany model z tylnym napędem o mocy 540 koni.
Ta ostatnia wartość zmieni się już niebawem. W roku modelowym 2022, Audi R8 otrzyma nieco zwiększoną moc. Będzie to dokładnie 30 koni, dzięki czemu moc maksymalna wyciskana przez silnik V10 wzrośnie do wartości 570 koni mechanicznych. Moment obrotowy wzrośnie o 10 niutonometrów i będzie teraz wynosił 550 niutonometrów. Nie wpłynie to mocno na osiągi, R8 RWD będzie przyspieszało do setki w 3,7 sekundy. Jest to oczywiście wolniej niż odmiana z napędem quattro, jednak wersja z tylnym napędem ma zupełnie inną charakterystykę. Dzięki zauważalnie mniejszej masie lepiej się prowadzi i daje więcej emocji z jazdy. Wersja RWD waży jedynie 1590 kilogramów, czyli niewiele jak na tak mocne auto.
Będą to praktycznie jedyne zmiany na nowy rok modelowy. R8 RWD pozostanie tańsze od modelu z napędem quattro. Cena bazowej wersji będzie wynosić około 705 tysięcy złotych. Niestety, prawdopodobnie będą to ostatnie zmiany w tym modelu. Niedługo nadejdzie kres R8 jakie znamy. W ostatnim czasie model został wycofany z rynku australijskiego.
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf