Producenci na początku roku 2021 zapewnili już wiele godnych uwagi premier, Aprilia nie mogła zostać w tyle i ukazała nowe RSV4 i Tuono V4
Najnowsze modele włoskiego producenta otrzymały szereg drobnych ulepszeń, które poprawiły już i tak świetne konstrukcje. Aprilia znów pokazała klasę
Technologia wprost z motorsportu – włoski producent w modelu RSV4 zastosował lekko zmodernizowany silnik V4. Nowy motor ma mieć minimalny wzrost momentu obrotowego w porównaniu do poprzednika, a moc ma zostać niezmienna na poziomie 217 koni, przy pojemności większej o 22cm3.
Doświadczenie Aprili w wyścigach MotoGP pozwoliło na lekkie przeprojektowanie i zastosowanie torowego zawieszenia w najnowszym modelu włoskiego producenta. Wersja bazowa RSV4 posiada manualnie regulowany widelec Öhlins wraz z tylnym amortyzatorem tej firmy. Natomiast w wersji RSV4 Factory znajduje się półaktywne zawieszenie Ohlins Smart EC 2.0 i amortyzator skrętu.
Elektroniczne systemy Aprili APRC – Aprilia Performance Ride Control czyli pakiet aktywnej kontroli zapewnia nam systemy takie jak ATC (Aprilia Traction Control), AWC (Aprilia Wheelie Control), ALC (Aprilia Launch Control) i AQS (Aprilia Quick Shift). W nowym modelu zostaną zmienione i miejmy nadzieję, że ulepszone. Zmiany wynikają z tego, że Aprilia postanowiła zmienić czujniki marki Bosch, które znajdowały się we wszystkich modelach Aprilii na Magneti Marelli MP11.
Nieznacznie zmieniony został design motocykla. Cała bryła wygląda prawie identycznie jak model z roku 2020. Modernizacji uległa przednia owiewka, w której umieszczono ledowe światła z technologią doświetlania zakrętów (takie same jak w modelu rs660), plastikowy boczek motocykla nabrał masy i wielkim wlotem powietrza zakrył silnik. Widoczną zmianą jest wahacz, który wygląda jak ten z modelu 2020 tylko odwrócony.
Rocznik 2021 prawdopodobnie będzie dostępny w dwóch wariantach, mianowicie standardowa RSV4 i wspomniana wcześniej RSV4 factory, która będzie lepiej doposażoną wersją, jednakże rok wcześniej Aprilia RSV4 była również w najtańszej i ubogo wyposażonej wersji RR. Czas pokaże czy flota roku 2021 otrzyma ten wariant.
Tuono V4
Tuono V4 prezentuje się jako “miejska” odmiana super sportowej RSV4, motocykl ten, to ogołocony z plastików hyper naked, który jest drugą tego typu premierą w tym roku zaraz po długo wyczekiwanym Triumph Speed Triple 1200 RS, o którym można przeczytać tutaj.
Silnik to “ugrzeczniona” konstrukcja V4 wprost z modelu 2020 o mocy 175 koni mechanicznych, 112nm i pojemności 1077cm3. Różnice w mocy wynikają z innej charakterystyki motocykla, między innymi płynniejsza rekacja na gaz i łagodniejsze oddawanie mocy, dzięki temu jazda Touno V4 nie będzie męcząca. Daje to stosunkowo duże predyspozycje do turystyki motocyklowej.
Tuono V4 i RSV4 będą dostępne w sprzedaży na pierwszy kwartał roku 2021.
Foto. materiały prasowe producenta