Redaktor | Fotograf

Choć skrzynia manualna nie jest równie skuteczna co PDK, według kierowców daje znacznie lepsze odczucia z jazdy Porsche 911 GT3.

W przypadku samochodów sportowych, bez dwóch zdań ogromną rolę odgrywa wyczucie auta i przyjemność z jazdy. Jednym z modeli, w których sport łączy się z fantastycznymi odczuciami z jazdy jest Porsche 911 GT3. Niezależnie od generacji, wersja ta jest rozchwytywana przez wszystkich i używana zarówno do brutalnej jazdy torowej, jak i do osiągania jak najwyższych przyjemności podczas pokonywania zakrętów na malowniczej trasie. W tym pierwszym przypadku zdecydowanie lepiej poradzi sobie nowoczesna skrzynia dwusprzęgłowa, która zmieni bieg w ułamku sekundy. Jednak w drugim przypadku wiele osób pójdzie za głosem serca i postawi na skrzynie manualną.

Porsche 911 GT3

Tak właśnie jest wśród amerykańskich klientów. Choć generalnie kraj ten kojarzy się z używaniem komfortowych automatów, ułamek ogólnej liczby kierowców kupuje skrzynie manualne, aby odczuć dodatkowe emocje płynące z jazdy. Na całym świecie w przypadku modelu 991.2 GT3 około 40% sprzedanych egzemplarzy wyposażono w skrzynie manualną. Jednak w USA odsetek ten wynosił aż 70%. Mogło to wynikać z wielu powodów, jednak możliwe, że wiele osób faktycznie po prostu chciało poczuć większą więź z samochodem.

Porsche 911 GT3

Bardzo możliwe, że z tego powodu również w generacji 992 zdecydowano się pozostawić możliwość zamówienia skrzyni manualnej. Choć tutaj skrzynia PDK jest jeszcze doskonalsza, to raczej wciąż duży odsetek kierowców osiągnie lepsze odczucia z jazdy bawiąc się manualem. Tym bardziej gdy do tego dorzucimy 4-litrowego boksera kręcącego się do 9 tysięcy obrotów. 510 koni z pewnością wystarczy do doskonałej zabawy nie tylko na torze.

Porsche 911 GT3

Pomimo tego raczej nie ma co jednak oczekiwać skrzyni manualnej w odmianie GT3 RS. Zabrakło jej już w poprzedniej generacji, ponieważ to auto osiągało znacznie lepsze czasy na torze z dwusprzęgłowym PDK, a do tego zostało głównie stworzone. W związku z tym miłośnikom manuala będzie musiała wystarczyć zwykła odmiana GT3 oraz zapewne część limitowanych edycji, takich jak Speedster czy R. W manualu są też dostępne podstawowe odmiany 911.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *