Peugeot 5008 trzeciej generacji trafia na rynek. Nowy model francuskiej marki będzie dostępny zarówno w wersji hybrydowej, plug-in, jak i elektrycznej. Na tym zmiany się jednak nie kończą. Zupełnie nowe wnętrze przyniesie nowe doznania z jazdy, a ewolucja stylistyki sprawi, że SUV będzie przyciągał spojrzenia na ulicy.
Duże SUV-y klasy wyższej zastąpiły minivany już wiele lat temu. Wielu producentów zdecydowało się pozostawić nazewnictwo, a zmienić jedynie segment auta. Tak jest w przypadku najnowszego Renault Espace, a w przeszłości podobnie zrobił Peugeot z modelem 5008. Po kilku latach obecności na rynku tego drugiego modelu nowa generacja w końcu ujrzała światło dzienne. Peugeot E-5008 najnowszej generacji trafia na rynek w wersjach hybrydowych i elektrycznych. Jednak czy będzie w stanie powtórzyć sukces poprzednika?
Peugeot E-5008 korzysta z platformy STLA Medium, jednak w nieco rozszerzonej konfiguracji. Rozstaw osi wynosi aż 2,9 metra, natomiast długość całego auta to 4,79 metra. Stylistyka modelu odzwierciedla jego dynamikę. Łuk tylnej szyby jest podkreślony przez wyrafinowane boczne elementy stylistyczne, natomiast przód charakteryzuje się nową sygnaturą świetlną i innowacyjnym przednim grillem, który idealnie łączy się z kolorem nadwozia. W przedniej części nadwozia znajdziemy matrycowe reflektory Pixel LED, standardowe w wersji GT. W gamie znajdziemy 19 i 20-calowe rozmiary felg.
Nowy E-5008 jest dostępny w sześciu kolorach: niebieskim Obsession Blue, niebieskim Ingaro Blue, białym Okenite White, czarnym Pearl Black, szarym Artense Grey i szarym Titanium Grey. Nowy E-5008 GT jest standardowo oferowany w wersji dwukolorowej, z błyszczącym czarnym dachem.
We wnętrzu główną rolę odgrywa ogromny ekran środkowy o przekątnej 21 cali. Peugeot zdecydował się połączyć dwa z trzech podstawowych elementów i-Cockpit – wyświetlacz kierowcy i duży centralny ekran dotykowy. Są one teraz zintegrowane w zakrzywionym panoramicznym wyświetlaczu, składającym się z pojedynczego 21-calowego panelu o wysokiej rozdzielczości, który rozciąga się od lewego końca deski rozdzielczej do konsoli środkowej. Wyświetlacz jest zorientowany lekko w stronę kierowcy. Jest to jednak wyposażenie charakterystyczne dla wersji GT.
W wersji Allure modelu E-5008, nowy PEUGEOT i-Cockpit® składa się standardowo z dwóch 10-calowych ekranów cyfrowych zintegrowanych w jednym panelu na panoramicznym wyświetlaczu i daje ten sam efekt unoszenia się, co 21-calowy panel. Kierownica wciąż jest bardzo charakterystycznym elementem w nowej generacji modelu 5008. Jej kompaktowy rozmiar pozwala na łatwiejsze manewrowanie, a jednocześnie posiada ona wszystkie wymagane elementy. W wersji GT jest ona podgrzewana. Standardowo dla modelu 5008 wnętrze jest 7-osobowe. Nowy Peugeot E-5008 posiada bagażnik o pojemności 748 litrów w konfiguracji 5-miejscowej, 259 litrów w konfiguracji 7-miejscowej i do 1 815 litrów w konfiguracji 2-miejscowej.
Nowy E-5008 może być wyposażony w dostępny w opcji system PEUGEOT VisioPark 360°, który dzięki 4 kamerom umieszczonym blisko przednich i tylnych kół oraz 12 czujnikom rozmieszczonym na obwodzie samochodu zapewnia widok bezpośredniego otoczenia w promieniu 360°. Pozwala on skutecznie omijać wszelkie przeszkody znajdujące się w pobliżu samochodu. System Drive Assist Plus pomaga w codziennej jeździe, a Peugeot E-5008 posiada takie elementy bezpieczeństwa jazdy jak tempomat adaptacyjny czy asystent zmiany pasa ruchu.
Peugeot E-5008 będzie dostępny w kilku konfiguracjach napędu. Model E-5008 Hybrid o mocy 136 KM i skrzynią biegów e-DCS6 jest wyposażony w system PEUGEOT HYBRID 48 V, który składa się z silnika benzynowego nowej generacji o mocy 136 KM współpracującego z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową zelektryfikowaną skrzynią biegów z wbudowanym silnikiem elektrycznym. Kolejna w gamie będzie hybryda plug-in o mocy 195 koni mechanicznych. Model E-5008 zaoferuje napęd w pełni elektryczny o mocy od 210 do 330 koni mechanicznych. Najmocniejszy wariant posiada napęd na cztery koła. W gamie znajdzie się też odmiana z większą baterią. Zapewni ona do 660 kilometrów zasięgu i skorzysta z akumulatora o pojemności 98 kWh. Maksymalna moc ładowania wyniesie do 160 kW.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf