Alfa Romeo GTV może powrócić w nowej, elektrycznej odsłonie inspirowanej modelem SZ. Wiele wskazuje na to, że długo oczekiwany następca GTV trafi na rynek już w 2026 roku. Alejandro Mesonero-Romanos, szef projektantów Alfa Romeo, potwierdził, że prace projektowe nad tym modelem trwają w kuluarach.
Alfa Romeo GTV, jeden z najbardziej oczekiwanych modeli włoskiej marki, może powrócić na rynek w nowej, elektrycznej odsłonie. Informacje na ten temat potwierdził sam Alejandro Mesonero-Romanos, szef projektantów Alfa Romeo. Choć GTV nie znalazło się oficjalnie w planie produktowym marki, istnieje możliwość, że samochód ten trafi na rynek w 2026 lub 2027 roku, pod warunkiem, że Alfa Romeo będzie nadal odnosić korporacyjne sukcesy.
Prace projektowe nad nowym GTV trwają już od pewnego czasu i zdaniem Mesonero-Romanosa, samochód ten ma być inspirowany modelem SZ, który również był źródłem inspiracji dla niego. Mesonero-Romanos podkreślił, że chociaż model SZ nie był uważany za piękny, posiadał wiele cech, które mogą być wykorzystane przy projektowaniu nowoczesnego coupe elektrycznego. Kierownik projektów Alfa Romeo podziwiał klinowaty profil i kwadratowy tył modelu SZ, a także sposób, w jaki ciemne przeszklenia harmonijnie wkomponowywały się w masywne nadwozie. Zdaniem Mesonero-Romanosa, było to brutalne, ale jednocześnie unikalne i wpływowe wzornictwo, które warto naśladować.
“Wiemy, że model SZ nie był pięknym samochodem”, powiedział Mesonero-Romanos, “ale jest wiele cech, które możemy wykorzystać z jego charakterystycznego i niezależnego ducha, kiedy myślimy o projektowaniu coupe dla ery elektrycznej. Zachwycił mnie jego klinowaty profil, kwadratowy tył i sposób, w jaki ciemne przeszklenia wyrastają z masywnego nadwozia. To brutalny, ale jednocześnie wyjątkowy i wpływowy design – i jeśli możemy, chcemy go naśladować.”
Należy jednak zaznaczyć, że projektowanie nowego GTV w wersji elektrycznej nie będzie łatwym zadaniem. Platforma EV nowej generacji Alfa Romeo, choć daje większą swobodę projektantom, wprowadza także nowe wyzwania. Platforma ta bardziej nadaje się do budowy pojazdów o większych gabarytach i nieco mniej eleganckich proporcjach. Mesonero-Romanos podkreśla, że projektanci muszą walczyć o każdy milimetr, aby zniwelować dodatkową wysokość, którą bateria podłogowa wprowadza do samochodu. Niektóre bitwy wygrywają projektanci, inne z kolei inżynierowie.
“Jest kilka sposobów, aby zniwelować dodatkową wysokość, jaką bateria podłogowa wprowadza do samochodu, tak jak zrobiło to Porsche w przypadku Taycana. Jednak musimy walczyć o każdy milimetr, jeśli chodzi o wysokość dachu i pozycję bioder – i o to właśnie walczymy. Niektóre bitwy wygrywamy, inne wygrywają inżynierowie. Musimy być gotowi na walkę o każdy detal.”
Alfa Romeo GTV w nowej wersji elektrycznej ma szansę stać się interesującym i innowacyjnym modelem. Przypomni kultowe wzorce marki Alfa Romeo, jednocześnie wprowadzając nowoczesne rozwiązania związane z napędem elektrycznym. Wiele osób z niecierpliwością oczekuje oficjalnych informacji na temat tego pojazdu oraz jego prezentacji. Nowe GTV ma potencjał, by dołączyć do grona ikonicznych modeli marki Alfa Romeo i przyciągnąć uwagę miłośników motoryzacji na całym świecie.
Mesonero-Romanos nie ujawnił, czy nowe coupe, które można by najłatwiej uznać za wersję coupe modelu Giulia, zostanie nazwane GTV czy może Alfetta. Jednakże zdradził, że poświęcił wiele czasu na badanie niekonwencjonalnej formy modelu SZ i zainspirował się nią.
Źródło: Autocar
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.