Przyszłość marki Alpine wydaje się obiecująca dzięki planowi “Renaulution”, który został opracowany przez Luca de Meo, dyrektora generalnego grupy Renault. Strategia marki zakłada stworzenie 7 samochodów elektrycznych do 2030 roku i debiut marki na rynku Amerykańskim!
Marka Alpine, która została ponownie uruchomiona w 2017 roku wraz z modelem A110, a w 2021 roku przeszła reorganizację jako jednostka biznesowa, przygotowuje się do nowej fazy wzrostu. Wprowadzenie nowych w pełni elektrycznych modeli od 2024 roku pozwoli marce zwiększyć swoje przychody, dzięki czemu będzie w stanie osiągnąć równowagę finansową od 2026 roku. Od 2027 roku rozpocznie się faza globalnej ekspansji, poparta ofertą dostosowaną do nowych rynków, w tym Stanów Zjednoczonych, co przyczyni się do poprawy wyników finansowych i wartości marki Alpine.
“Alpine to marka dla entuzjastów sportów motorowych i nowoczesnych technologii. Jej nacisk kładzie na doskonałość. Zaledwie dwa lata temu Alpine było w martwym punkcie, pozbawione jasnej perspektywy. Od tamtej pory przekształciliśmy je w pełnoprawnego producenta samochodów, łącząc wyjątkowe atuty: centrum inżynieryjne najwyższej klasy, unikalną wiedzę na temat produkcji oraz rozwijającą się sieć dystrybucji. Dodatkowo, wejście Alpine do Formuły 1 przygotowuje markę do osiągnięcia nowych szczytów, oferując prestiż i rozpoznawalność związane z apogeum sportów motorowych.”
wyjaśnia Luca de Meo, dyrektor generalny grupy Renault.
Wzrosty przychodów marki
W 2022 roku przychody Alpine osiągnęły rekordowy poziom, wzrosły o 33% w porównaniu z rokiem 2021. A110, po prawie 7 latach od premiery, jest najbardziej sprzedawanym samochodem sportowym we Francji i znajduje się wśród pięciu najlepiej sprzedających się samochodów sportowych w Europie. W 2022 roku trzy limitowane edycje (A110 GT J. Rédélé, A110 Tour de Corse 75 i A110 R Fernando Alonso) zostały wyprzedane w zaledwie 30 minut. Całkowita liczba zamówień wynosi 7 miesięcy, a sprzedaż w 2023 roku przewiduje się, że przekroczy 4200 jednostek.
Coraz więcej salonów Alpine
Liczba punktów sprzedaży wzrosła niemal dwukrotnie w ciągu zaledwie 2 lat i wynosi obecnie 140, na dzień 31 grudnia 2022 roku. Alpine nawiązało partnerstwa z RedBird i AutoNation w Stanach Zjednoczonych, potwierdzając swoje atrakcyjność w kraju, w którym marka ma duże ambicje. Co więcej, marka po raz pierwszy znalazła się wśród 150 najcenniejszych marek we Francji i obecnie jest warta 550 milionów euro. Aby wesprzeć rozwój Alpine, planowane jest wprowadzenie 7 nowych modeli do 2030 roku.
Powstała z pasji do wyścigów, marka Alpine musi stawić czoła wielu wyzwaniom, w tym przejść na napęd w pełni elektryczny. Aby to osiągnąć, może korzystać z szerokiego zakresu wiedzy swoich techników i inżynierów, którzy należą do czołówki specjalistów motoryzacji na świecie. Pierwszy z elektrycznych modeli Alpine, który zostanie wprowadzony na rynek, to przyszłościowy i sportowy A290 (samochód segmentu B oparty na platformie Renault 5 i Renault 4 CMFB-EV), którego prototyp został ujawniony w maju i spodziewany jest od 2024 roku.
SUV segmentu C od Alpine
W 2025 roku pojawi się także crossover GT segmentu C, który będzie produkowany we Francji, w zakładzie Manufaktury Alpine Dieppe Jean Rédélé. Natomiast nowy A110, będący symbolem dziedzictwa i know-how marki, będzie w pełni elektryczny do końca 2026 roku. Prototyp A110 E-ternité posłużył jako próba pokazowa, dowodząc, że Alpine ma zdolność i korzyści ekonomiczne z rozwoju własnej platformy, co pozwoli oferować samochody zgodne z jej DNA sportowości i zwinności. Platforma Alpine Performance (APP) będzie również korzystać z wewnętrznych zasobów firmy, aby osiągnąć skalę ekonomiczną.
Oprócz przyszłego modelu A110, APP jest regulowana tak, aby można ją było dostosować do wymaganego rozmiaru. Będzie również wykorzystywana do produkcji nowych samochodów, w tym przełomowego roadstera opartego na A110 i nowego modelu A310, sportowego coupe z czterema miejscami. Na koniec, Alpine wprowadzi na rynek dwa nowe modele segmentu D/E, obok swojej “Dream Garage”. Oprócz platformy APP, marka opracowuje własne technologie dla swoich ekskluzywnych modeli sportowych, takie jak silnik spalinowy zasilany wodorem czy ADM (Alpine Dynamic Module), który stanowi centralną inteligencję, poprawiającą zwinność i osiągi w ramach architektury elektrycznej.
Źródło: materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.