Jaguar Land Rover ogłosił ważne plany w zakresie elektryfikacji. W tym roku ruszą zamówienia na elektrycznego Range Rovera, a Jaguar pracuje nad elektrycznym czterodrzwiowym GT, które na rynku zadebiutuje w 2025 roku
Jaguar Land Rover (JLR) zaprezentował swoje ambitne plany na przyszłość. Land Rover zamierz wprowadzić elektryczny model Range Rover, który będzie dostępny do zamówienia jeszcze w tym roku. Firma planuje również wprowadzenie trzech nowych pojazdów elektrycznych marki Jaguar, a pierwszy z nich, czterodrzwiowe GT, pojawi się na rynku w 2025 roku. Nowy elektryczny model Range Rover będzie produkowany na platformie o nazwie Electrified Modular Architecture (EMA). Ta platforma będzie również podstawą dla nowych, średniej wielkości elektrycznych SUV-ów marki Land Rover.
Duże inwestycje JLR
W pełni elektryczny model Range Rover ma pojawić się na rynku w 2025 roku, a jego produkcja będzie odbywać się w fabryce Halewood, która przekształca się w całkowicie elektryczny zakład produkcyjny w ramach inwestycji o wartości 15 miliardów funtów. Marka planuje zachować swoją modularną platformę MLA, która stanowi podstawę dla Range Rovera i Range Rovera Sport. Dzięki temu firma będzie mogła produkować pojazdy z silnikami spalinowymi, hybrydowymi i elektryczne, co umożliwi dostosowanie ich do różnych rynków.
Jaguar z kolei wprowadzi na rynek nową platformę JEA w 2025 roku, wraz z pierwszym z trzech nowych pojazdów elektrycznych marki. Czterodrzwiowe GT będzie miało zasięg do 700 kilometrów i wstępną cenę wynoszącą 100 000 funtów. Firma twierdzi, że ten pojazd będzie miał większą moc niż każdy poprzedni model Jaguara. Nowe GT będzie produkowane w fabryce Solihull w Wielkiej Brytanii. JLR planuje również inwestycje w swoje zakłady produkcyjne, programy pojazdów, technologie cyfrowe i systemy autonomiczne. Częścią planów firmy jest również zmiana nazwy Centrum Produkcji Silników na Centrum Produkcji Napędu Elektrycznego, które przekształci się z producenta silników wewnętrznego spalania Ingenium na jednostki napędowe elektryczne i baterie.
– Ta inwestycja pozwala nam dostarczyć naszą przyszłość luksusowych samochodów elektrycznych, rozwijać nowe umiejętności i potwierdzać nasze zobowiązanie do osiągnięcia bilansu emisji węgla do 2039 roku. – powiedział Adrian Mardell, dyrektor generalny JLR.
Źródło: materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments