Wchodzimy w erę samochodów, które posiadają coraz więcej ekranów i nowoczesnych rozwiązań. Warto jednak przy tym pamiętać, że to intuicyjność systemu dla użytkownika powinna stać na pierwszym miejscu przy projektowaniu wnętrza. Szef firmy Volkswagen potwierdza, że ich nowy system multimedialny wymaga wielu poprawek zarówno oprogramowania, jak i osprzętu.
Nowy system multimedialny Volkswagena miał być prawdziwą rewolucją. Otrzymały go tak znaczące dla marki modele jak Golf i ID.3. Od razu po premierze, wiele osób skarżyło się jednak na nowe rozwiązanie. Przede wszystkim chodziło o niską intuicyjność systemu, który wcale nie okazał się tak sprawny w użytkowaniu. Volkswagen próbował już kilka razy naprawiać poszczególne błędy, jednak teraz sam szef marki, Thomas Schäfer, przyznał, że cały system powinien zostać przeprojektowany. I to ma nastąpić już niedługo, a zmiany mają objąć nie tylko oprogramowanie, ale i osprzęt.
Przede wszystkim, nowa wersja systemu ma przynieść duże zmiany dotyczące przejrzystości interfejsu. W tym celu Volkswagen chce wykorzystać przypadkowych użytkowników, którzy mają opiniować dane zmiany i proponować nowe. Tak duża zmiana wymaga jednak czasu, więc tak duża zmiana wejdzie w życie prawdopodobnie minimum za rok. W międzyczasie, Volkswagen chce usprawniać przede wszystkim szybkość i wygodę użytkowania w mniejszych aktualizacjach, przeprowadzanych zdalnie. Pozwoli to na poprawienie tych elementów interfejsu, które wymagają najszybszej aktualizacji. Ponadto, użytkownicy prawdopodobnie nie będą nawet świadomi aktualizacji, dopóki nie zobaczą większych zmian.
Warto też wspomnieć o tym, że Volkswagen planuje także zmiany pod względem osprzętu. Przede wszystkim, nowe modele otrzymają nową kierownicę, która zostanie pozbawiona przycisków dotykowych. Ma to zwiększyć intuicyjność i wygodę użytkowania. Ponadto, przyciski na desce rozdzielczej, które nie były do tej pory podświetlane, mają otrzymać taką funkcję. Dotyczy to przede wszystkim pokrętła głośności, a także przycisków pod nim. W związku z tak zaawansowanymi zmianami, wiele nowych samochodów Volkswagena będzie się znacząco różnić od aut tej samej generacji wyprodukowanych przykładowo rok wcześniej.
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf