Seria 2 jest najtańszym sposobem na sportowe BMW. Teraz będzie jeszcze tańszym, ponieważ Bawarczycy wprowadzają do gamy bazową wersję 218i. Co ważne, na rynek trafi także najmocniejsza (póki co) odmiana M240i z napędem na tył, która będzie tańsza. BMW Serii 2 otrzyma także kilka mniejszych poprawek, a także najnowszy system multimedialny iDrive 8.
BMW Serii 2 od zawsze żyło w cieniu modelu M2. Jednak jest również najtańszym sposobem na sportowo wyglądające BMW. Na takie miano z pewnością zasłuży nowa bazowa odmiana 218i, która nie będzie wyróżniała się osiągami, a jedynie agresywniejszą stylistyką. Miłośnikom sportowych doznań, z pewnością spodoba się jednak nowy wariant M240i, który otrzyma napęd jedynie na tył. Ponadto, BMW wprowadzi kilka mniejszych poprawek w swoim bazowym coupe. Seria 2 otrzyma także iDrive najnowszej, 8. generacji.
Pod względem technicznym, bazowa wersja 218i otrzyma 3-cylindrowy silnik 1.5 o mocy 156 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy wyniesie 250 niutonometrów. Nie będzie to jednak demon szybkości. Przyspieszenie do setki zajmie 8,7 sekundy. O wiele bardziej emocjonujący będzie fakt, że wersja z drugiego końca skali mocy, otrzyma odmianę z napędem na tył. Chodzi oczywiście o M240i, które do tej pory było dostępne jedynie z napędem xDrive. Można więc powiedzieć, że będzie to M2 sprzed kilku lat, bo oba modele legitymują się taką samą mocą. M240i w wersji RWD rozpędzi się do setki w 4,7 sekundy. Niestety, auto będzie dostępne jedynie ze skrzynią automatyczną.
Jednak to nie koniec ekspansji Serii 2. Już niedługo na rynek powinno trafić długo wyczekiwane M2 drugiej generacji. Otrzyma napęd jedynie na tył i jeszcze więcej mocy niż poprzednik. Co ciekawe, w ofercie tej odmiany pozostanie skrzynia manualna. BMW w ostatnim czasie mocno modernizuje swoją gamę. Ostatnio lifting przeszła Seria 3, a na rynek trafiła najmocniejsza odmiana M4 – CSL. Bawarczycy hucznie świętują 50 urodziny swojego oddziału M.
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf