Zmiana oblicza marki z Rüsselsheim postępuje. Kolejnym tego owocem jest największy w ofercie Niemców SUV, czyli Opel Grandland, z którego nazwy zniknie przyrostek “X”.
Jeśli powiedziało się “A”, należy powiedzieć “B”. Dokładnie to robi producent z Rüsselsheim, gdyż zbliżamy się do końca przeprojektowywania oferty pojazdów do nowych standardów, które wyznaczyła Mokka. Opel Grandland to największy SUV ze wszystkich w gamie Niemców i dzisiaj otrzymaliśmy oficjalną informację o jego wyglądzie i tym, co go charakteryzuje. Już na pierwszy rzut oka widać Opel Visor, czyli grill połączony ze światłami, który jest znakiem rozpoznawczym nowej generacji pojazdów z Rüsselsheim. Innowacje mamy również w kwestii oświetlenia. Podobnie jak w Insigni, Grandland posiada adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED. Zawierają one aż 168 segmentów typu LED, dzięki czemu oświetlenie drogi w nocy będzie stało na najwyższym poziomie. To, co wyróżnia nowe reflektory Opla to fakt, że będą dostosowywały kształt wiązki świetlnej do pokonywanego zakrętu.
W nowym Grandlandzie mocno stawia się na technologie. Dobrym przykładem jest system Night Vision, który w odległości do 100 metrów wykrywa pieszych bądź zwierzęta znajdujące się w ciemnościach. Naturalnie będzie dostępna wersja hybrydowa Plug-In, w której do wyboru znajdzie się napęd na przednie lub wszystkie koła. Oczywiście nie oznacza to, że nie pojawią się inne jednostki. W ofercie ma znaleźć się miejsce zarówno dla jednostek hybrydowych, benzynowych, jak i powoli zanikających na rynku silników wysokoprężnych.
Grandland zafascynuje nowych klientów wzorcowym wyposażeniem technologicznym i zawansowanymi systemami we wnętrzu. Samochód jest oczywiście dostępny także z mocnym napędem hybrydowym. Wprowadzając nowego Grandlanda, utrzymujemy nasz kurs: przejrzysta i odważna stylistyka, wysoka wydajność oraz, rzecz jasna, elektryfikacja. Pod względem technologii nowy Grandland dorównuje flagowej Insignii.
Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel
Na wysokim poziomie ma stać także wnętrze. Sprzyjają temu ergonomiczne fotele, które posiadają atest niemieckiej kampanii na rzecz zdrowych pleców. Będą one regulowane na wielu płaszczyznach, co pozwoli na znalezienie idealnej pozycji za kierownicą. Naturalnie dostępne będzie połączenie z Apple CarPlay oraz Android Auto. W środku ma królować Pure Panel, czyli nowy kokpit, który będzie posiadać Opel Grandland. Jest on w pełni cyfrowy i składa się z dwóch ekranów. Jeden znajdzie się za kierownicą, a drugi w panelu środkowym i zostanie ustawiony pod kątem, który ma ułatwić kierowcy kontrolę nad nim. Zamówienia na największego SUV-a z Rüsselsheim rozpoczną się już niebawem, a pierwsze modele mają trafić do klientów jesienią.
Foto. materiały prasowe producenta
Comments