Jeśli nowy Opel Movano z czymś Wam się kojarzy, to macie w 100% rację – design jest połączeniem Peugeota oraz Fiata z Corsą piątej generacji
Firma Opel opublikowała dzisiaj pierwsze informacje i zdjęcia zupełnie nowego Movano‑e, czyli pierwszego w pełni elektrycznego przedstawiciela dużych vanów w ofercie niemieckiej marki. Nowa generacja Movano z silnikami Diesla oraz napędem elektrycznym jest najbardziej konkurencyjną ofertą, jaką Opel kiedykolwiek przedstawił w segmencie lekkich pojazdów użytkowych (LCV).
Nowy Opel Movano, z najlepszymi w swojej klasie parametrami pod względem ładowności, przestrzeni ładunkowej i dopuszczalnej masy całkowitej, w połączeniu z szeroką gamą nadwozi różnej długości i wysokości, od samego początku sprzedaży będzie dostępny nie tylko z nowoczesnymi, mocnymi i wytrzymałymi silnikami Diesla, ale także z bezemisyjnym akumulatorowym napędem elektrycznym. Nowe Movano i Movano‑e pojawią się u dealerów Opla jeszcze w tym roku.
Nowy Opel Movano‑e uzupełnia naszą ofertę lekkich pojazdów użytkowych. Nasi klienci z sektora handlu i usług wreszcie mogą korzystać z bezemisyjnego środka transportu. Jesteśmy przekonani, że nowa generacja Movano zdobędzie dla marki dodatkowy udział w rynku.
mówi Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel
Poszczególne warianty Opla Movano sprostają każdemu zadaniu transportowemu – od przewozów osób i dostaw w mieście, przez transport towarów w warunkach chłodniczych, aż po kampery. Wytrzymały i solidny charakter pojazdu jest odzwierciedlony w jego stylistyce, która jednocześnie wizualizuje jego dynamikę i wydajność. Użytkownicy profesjonalni i menedżerowie flot docenią na pewno fakt, że bezemisyjny i bezkompromisowy Movano‑e jest prawdziwą alternatywą dla pojazdów z konwencjonalnym napędem. Elektryczny zespół napędowy w nowym dostawczym Oplu rozwija moc 90 kW (122 KM) i maksymalny moment obrotowy 260 Nm. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 110 km/h. W zależności od wersji modelu klienci mają do wyboru akumulatory litowo-jonowe o pojemności 37 kWh lub 70 kWh, zapewniające zasięg (zależnie od charakterystyki jazdy i warunków eksploatacji) odpowiednio 117 lub 224 kilometrów (w cyklu mieszanym WLTP).
Akumulatory umieszczono pod przestrzenią ładunkową, gdzie nie wpływają na jej funkcjonalność, poprawiając jednocześnie stabilność na zakrętach oraz przy mocnym wietrze nawet przy pełnym obciążeniu pojazdu. W celu dalszej poprawy efektywności w modelu zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości.
Poza napędem elektrycznym, nowe Movano oferuje silniki wysokoprężne, które dorównują najlepszym na rynku pod względem wysokiej wydajności paliwowej i niskiej emisji CO2. Moc silników o pojemności 2,2 litra, spełniających surową normę emisji spalin Euro 6d, wynosi od 88 kW (120 KM) do 121 kW (165 KM). Wysoki moment obrotowy w niskim zakresie obrotów wynosi od 300 Nm przy 1.500 obr/min do 370 Nm przy 1.750 obr/min. Wszystkie silniki napędzające przednie koła współpracują z sześciostopniowymi, manualnymi skrzyniami biegów.
Oparty na najlepszej platformie w tym segmencie rynku, nowy Movano oferuje doskonałe możliwości przewozowe i całkowity koszt posiadania, a także szeroką gamę nadwozi i pojemności ładunkowych.
Szeroki wybór: cztery długości, trzy wysokości i przestrzeń ładunkowa od 8 do 17 m3
Furgon jest dostępny w czterech długościach (L1‑4) i trzech wysokościach (H1‑3), z maksymalną kubaturą przestrzeni ładunkowej od 8 do 17 m3. Wysokość drzwi w odmianie H3 wynosząca 2,03 m jest największa w tej klasie. Wraz z tylnymi drzwiami otwieranymi pod kątem 180 stopni (z możliwością rozszerzenia do 270 stopni) zapewnia to wyjątkową łatwość załadunku Movano. Zakres dopuszczalnej masy całkowitej (DMC) należy do najszerszych w tej klasie i wynosi od 2,8 to 4 ton, przy maksymalnej ładowności 2,1 tony. Przestrzeń ładunkowa nowego dużego vana marki Opel może być wzorem dla rywali pod względem niskiego progu załadunku wynoszącego zaledwie 494 mm, szerokości między nadkolami 1422 mm oraz szerokości między ściankami bocznymi 1870 mm.
W standardowej kabinie znajduje się pojedynczy rząd trzech siedzeń, natomiast w drugim rzędzie opcjonalnej kabiny załogowej są miejsca dla czterech dodatkowych pasażerów. Z myślą o specjalnych potrzebach klientów, nowe Movano przygotowano również w wariancie podwozia do zabudowy z kabiną standardową lub załogową, a także jako platformę do zabudowy z kabiną z jednym rzędem trzech foteli. Nowy lekki pojazd użytkowy Opla jest idealną bazą dla szerokiej gamy zabudów, takich jak wywrotki, skrzynie ładunkowe z opuszczanymi burtami, a nawet kampery.
Aktywne bezpieczeństwo: zaawansowane systemy chronią wszystkich użytkowników drogi
Najnowocześniejsze systemy wspomagające prowadzenie pojazdów chronią nie tylko kierowcę oraz przewożoną załogę i pasażerów, ale także innych użytkowników drogi. Bogata lista wyposażenia nowego Movano — w dużej części standardowego — obejmuje między innymi (w zależności od wersji wyposażenia) system automatycznego hamowania awaryjnego, system monitorowania martwego pola, układ kontroli zjazdu z góry oraz system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu.
„OpelConnect” i aplikacja „myOpel” oferują specjalne rozwiązania dla użytkowników lekkich pojazdów użytkowych – także elektrycznych. Dzięki aplikacji można m.in. w pojeździe podłączonym do gniazdka zdalnie uruchomić jego ładowanie czy przygotować temperaturę we wnętrzu kabiny. Poza usługami właściwymi dla pojazdów elektrycznych, w ramach „OpelConnect” dostępne są usługi nawigacji online z komunikatami o fotoradarach oraz informacje o statusie pojazdu.
W przypadku profesjonalnego zarządzania flotą pojazdów rozwiązanie telematyczne “Opel Connect” z usługą “Free2Move Fleet Services” umożliwia śledzenie położenia geograficznego pojazdu, optymalizację tras, monitorowanie obsługi i zużycia paliwa oraz udzielanie wskazówek dotyczących bardziej ekonomicznej jazdy.
Nowy Movano dołącza do Combo i Vivaro jako najnowszy przedstawiciel rodziny lekkich pojazdów użytkowych marki Opel. Do końca bieżącego roku już wszystkie dostawcze Ople będą dostępne z napędem w pełni elektrycznym. Opel planuje elektryfikację wszystkich swoich modeli osobowych i dostawczych do 2024 r.
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments