Nowy Peugeot 2008 wraca w nowej odsłonie na rynek i przynosi najnowszą technologię napędową firmy
Po 6 latach obecności na rynku, 1. Generacja najmniejszego SUV-a w gamie Peugeota odchodzi na zasłużoną emeryturę. Dzięki wpasowaniu się w modę na crossovery, jego sprzedaż była wysoka, więc nikogo nie dziwi fakt że zaprezentowano właśnie następcę modelu, który raczej nie zrewolucjonizuje rynku, ale dzięki konsekwentnej stylistyce i funkcjonalności powtórzy sukces poprzednika.
Na pierwszy rzut oka widzimy, że 2008 nawiązuje do swoich większych braci, czyli 3008 i 5008, oraz ogólnie do nowej stylistyki marki. Agresywnie zaprojektowane przednie lampy oraz ostre linie nadwozia dodają dynamicznego charakteru, a oznaczenie modelu na masce nawiązuje do modeli marki Peugeot z lat 60 i 70. Grill natomiast jest podobny do tego z poprzedniego modelu 2008 po liftingu. Z tyłu i z boku samochodu również możemy zauważyć sporo podobieństw do większych modeli Peugeota, takich jak kształt lamp LED, linia boczna, czy atrapy wydechów w wersji GT, która debiutuje jako wersja wyposażenia w 2008.
Duże zmiany zaszły również we wnętrzu. Choć jest kilka elementów podobnych do poprzednika takich jak mała kierownica, kształt foteli czy wystający „tablet”, to także one wyglądają teraz inaczej, kierownica otrzymała nieco inny kształt, wraz z nowymi przyciskami i manetkami do zmiany biegów, a multimedia stały się większe i otrzymały nowy design. Większość przycisków we wnętrzu znamy już z innych modeli, np. Lotniczy design tych na desce rozdzielczej i na tunelu środkowym. Wymiary auta powinny być też nieco większe, rozstaw osi będzie większy o 14 cm, co na pewno przełoży się na miejsce z tyłu i bagażnik, który ma mieć teraz 434 litry. Również wyposażenie ulegnie poprawieniu, możemy spodziewać się reflektorów LED, wielu systemów bezpieczeństwa czy nowoczesnych multimediów.
Gama silnikowa nie przejdzie większej rewolucji. Prawdopodobnie ujrzymy jedynie jednostki turbodoładowane, bazowy, 82-konny silnik 1.2 zniknie z gamy, zastąpiony przez 100-konny silnik o tej samej pojemności ale z doładowaniem. W takiej samej specyfikacji będzie dostępna również wersja 130 oraz 155 konna. Nie zabraknie również diesli o pojemności 1.5L i mocy od 100 do 130 koni. Pojawić się ma również wersja elektryczna o oznaczeniu e-2008, która będzie legitymować się mocą 136 koni i zasięgiem na poziomie 300 kilometrów.
Nie znamy jeszcze cen nowego modelu Peugeota, jednak zapewne będą one nieco wyższe od poprzednika, zwłaszcza w bogatszych wersjach wyposażeniowych. Na pewno jednak nowy 2008 znajdzie klientów i powtórzy sukces poprzednika dzięki wprowadzeniu nowych rozwiązań i wersji elektrycznej.
Zdjęcia: Peugeot
Redaktor | Fotograf
Comments