Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Dzisiaj na rynku nowych samochodów Lexus uchodzi za ciekawą propozycję pod względem wizualnym, ale klienci mogą oczekiwać nowszych modeli

W ostatnim czasie sporo informowaliśmy o nowościach szykowanych dla marki Lexus. To nie przypadek, bo ma to bezpośrednie powiązanie ze słowami Teda Ogawa, dyrektora generalnego Toyota Motor North America. W wywiadzie dla Automotive News powiedział, że marka Lexus musi szybciej odświeżać swoje produkty, aby pozostać interesującym dla potencjalnego klienta. Obecny okres egzystencji modelu jest po prostu za długi i wcześniej trzeba przeprowadzać faceliftingi. Tutaj dochodzimy do pewnego konfliktu ideologi, bo w ostatnim czasie Volvo zdecydowało, że w celu ograniczenia wydatków można wydłużyć okres jednej kadencji modelu. Zatem jak jest najlepiej dla marki?

Lexus

Tutaj dochodzimy do momentu, w którym producent musi przeanalizować swoją strategię. Lexus jest marką dosyć niszową i nie oferuje tyle modeli co konkurencja z Niemiec, przez co dany model jest dłużej na rynku w niezmienionej formie. Marka ma zamiar to zmienić, aby oferować nowości częściej. To pozwoli podążać za aktualnymi trendami oraz samemu je wyznaczać. Tutaj pojawia się kluczowa rola modelu BX, który jako nowy Crossover może sporo namieszać na rynku i faktycznie wyznaczy nowy trend w segmencie małych Crossover’ów premium. Pytanie tylko czy to wystarczy czy też zmiany trzeba przeprowadzić w innych modelach?

Lexus

W najbliższym czasie pojawi się zupełnie nowy IS i jest to idealny przykład na to jak długo model jest na rynku. W 2013 roku pokazano pierwszą wersję, 3 lata później facelifting i dopiero 4 lata później ma zadebiutować nowa generacja. Może lepszym rozwiązaniem byłoby przeprowadzić dwa faceliftingi w tym czasie albo zaoferować nowy model już rok temu? Na pewno markę czeka w najbliższym czasie sporo zmian i będziemy świadkami pewnego rodzaju rewolucji. Szczerze kibicujemy marce, bo ze swoją stylistyką stanowi naprawdę ciekawą propozycję i chyba jako jedna z nielicznych, nie podąża utartym schematem.

Foto. materiały prasowe producenta Źródło. Automotive News

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *