Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Choć ciężko w to uwierzyć, ale Renault Espace przechodzi do lamusa. Jeszcze produkcja trwa, lecz nowej generacji nie zobaczymy, a to nie jedyny model z takim losem

Kryzys związany z koronawirusem nie oszczędza nikogo. Renault nie należy do wyjątków, a jakby tego było mało, to już od jakiegoś czasu mówi się o problemach finansowych. W 2019 roku odnotowano pierwszą stratę netto od 10 lat, więc trzeba poważnie się zastanowić nad strategią produktową na najbliższe lata. Plan zakłada redukcję kosztów o 2 miliardy euro w ciągu najbliższych 3 lat. Duża kwota w krótkim okresie czasu – to nie będzie łatwe zadanie, szczególnie, że koncern PSA zastosował podobne środku do Renault kilka lat temu i udało im się oszczędzać 300 milionów euro rocznie. To wciąż dużo, ale za mało jak dla Renault. Skoro jesteśmy już przy stosowaniu pewnych środków to zapoznajmy się ze szczegółami, bo dotyczą one między innymi modelu Espace.

W najbliższym czasie cały koncern Renault-Nissan-Mitsubishi przejdzie spore zmiany. Nissan skupi się na rynku azjatyckim, Renault odchudzi swoją gamę modelową, a Mitsubishi udoskonali swoje obecne produkty, aby przyciągnąć nowych klientów. W przypadku Renault i redukcji liczby modeli mówi się o trzech pozycjach – Espace, Scenic i Talisman. Choć każdy z nich jest popularny, znany i przynajmniej dwa pierwsze od dawna produkowane to jednak czas, aby odciąć związane z nimi koszty. Głównym powodem jest niska sprzedaż. Obecnie ludzie kupują SUV’y, ale w Europie minivany czy sedany sprzedają się po prostu słabo. Dlatego Renault skupi się na modelu Kadjar.

Espace

To właśnie ten model doczeka się wkrótce nowej odsłony wraz z rozszerzeniem wariantów konfiguracji o wersje 7-osobową. Zmian będzie sporo, bo najprawdopodobniej Kadjar zostanie modelem flagowym. Wiele osób martwi się o miejsca pracy, bo skoro nie będzie produkcji 3 modeli z obecnej fabryki w Douai to prosta droga do zamknięcia. Nic z tych rzeczy, w tej fabryce Renault będzie produkować swoją technologię elektryczną, bo to na niej budowane będą kolejne modele, również dla innych marek koncernu. Do ostatecznych decyzji pozostaje jeszcze trochę czasu, bo obecnie producent rozmawia z władzami Francji na temat udzielenia pomocy finansowej. Sytuacja jest bardzo poważna, a chociażby regularny spadek sprzedaży Megane nie pomaga w opanowaniu sytuacji.

Espace

Foto. materiały prasowe producenta Info. Reuters

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *