Po 23 latach BMW zdecydowało się na bardzo odważy krok jakim jest wprowadzenie nowego loga, które od teraz będzie miało przezroczyste tło. To najbardziej radykalny ruch w 103-letniej historii marki
Zanim BMW zdecyduje się wprowadzić nowe logo do samochodów produkcyjnych minie jeszcze trochę czasu minie, bo cały proces zmiany logotypów według zapowiedzi ma trwać do 31 maja 2021. Długo, ale możemy sobie wyobrazić jak bardzo złożony jest to proces i ile szczegółów trzeba dograć, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik. Zmiany już widać, bo oficjalne profile marki w mediach społecznościowych już zostały zaktualizowane i figuruje tam zupełnie nowy logotyp. Jednak jak zapowiada producent, stare logo z czarnym tłem nie zginie. Co to może oznaczać? Nie do końca wiadomo, lecz wyjaśni się to w pierwszej połowie 2021 roku. Dotychczas widzieliśmy zmiany na nowym koncepcyjnym modelu i4, lecz teraz bawarski producent przygotował materiały promocyjne w całkowicie nowym wydaniu.
Każda dziedzina naszego życia dąży do digitalizacji, czyli przeniesienia do sfery internetu. Taki plan też ma BMW, bo nie da się ukryć, że w dzisiejszych czasach możliwość załatwienia wszelkich formalności online jest dużym ułatwieniem. To właśnie era cyfrowa jest dla BMW inspiracją do zmiany logotypu. Nowe logo straciło swój kształt 3D i od teraz będzie bardziej “płaskie”, czyli wykonane jako druk 2D. Wiele osób bardzo zdziwiło się, gdy usłyszeli informację o takiej zmianie, ale to podobno dobry ruch dla wizerunku marki w cyfrowej rzeczywistości.
Na nowych materiałach promocyjnych możemy zauważyć, że nowy logotyp jest bardziej przejrzysty od poprzednika i zdaje się być nieco “prostszy” w swojej konstrukcji. Warto zaznaczyć, że zmiany dotyczą również znaczków M, chociaż tutaj zmiany wydają się być nieco mniejsze. Jak słusznie zauważyli internauci, jeśli kupimy samochód w kolorze czarnym to dalej mamy takie samo logo, bez jakiś większych zmian. Dobre spostrzeżenie, ale mnie osobiście zastanawia, jak logotyp wygląda na przykład na zielonym samochodzie w mocnym słońcu. Czy przypadkiem nie dojdzie do sytuacji, że logo “zniknie”?
center>BMW staje się marką relacji. Nowe logo komunikacyjne oznacza otwartość i przejrzystość. Chcemy wykorzystać tę nową przezroczystą wersję, aby bardziej niż kiedykolwiek zaprosić naszych klientów do przyłączenia się do świata BMW. Ponadto nasz nowy projekt marki jest dostosowany do wyzwań i możliwości cyfryzacji marek. Dzięki ograniczeniom wizualnym i elastyczności graficznej przygotowujemy się do szerokiej gamy punktów styku w komunikacji, w których BMW będzie obecne, online i offline, w przyszłości. To dodatkowe logo komunikacyjne symbolizuje znaczenie marki i jej znaczenie dla mobilności i przyjemności z jazdy w przyszłości.
mówi Jens Thiemer, starszy wiceprezes ds. klientów i marki BMW
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments