Głównym problemem aut elektrycznych jest ich cena. Za kwotę kilkuset tysięcy złotych otrzymujemy miejskie auto które na jednym ładowaniu przejedzie nie więcej niż kilkaset kilometrów. Czy kluczem do sukcesu Dacia, firmy której auta nie należą do najdroższych, będzie produkcja auta elektrycznego?
I oto jest. Zapowiedź najtańszego auta EV w całej Europie. Dacia oficjalnie pokazała auto, które aktualnie jest tylko konceptem i nosi nazwę Spring. Opiera się ono na wprowadzonym na rynek chiński modelu Renault City K-ZE. Gdyby zdjąć te fluorescencyjne pomarańczowe akcenty oraz funky wzory, otrzymalibyśmy to samo auto, oczywiście z innym znaczkiem. Auto nosi szczytną nazwę Spring, która w tłumaczeniu z angielskiego oznacza wiosnę. Rumuńska marka podaje długość pojazdu, która wynosi 3,73 metra. Jest to jedyna wartość, którą znamy. Wiemy jednak, że “chińskie” K-ZE ma 1580 mm szerokości i 1480 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2423 mm. Dzięki tym liczbom tego małego crossovera, możemy porównać do Suzuki Jimny. Oczywiście tylko jeżeli chodzi o wymiary.
Wersja produkcyjna z pewnością stanie się najtańszym autem elektrycznym na rynku, podcinając w ten sposób skrzydła “niemieckiej” konkurencji. Chociaż realny zasięg pojazdu nie został jeszcze podany to wiemy, że na pełnym naładowaniu auto będzie w stanie przejechać około 200 kilometrów. Chociaż zdjęcia z wnętrza pojazdu nie zostały opublikowane to zdziwieniem nie będzie fakt, że zostanie ono przeniesione z chińskiego bliźniaka. Wariant Renault K-ZE wyposażony jest w cyfrowy zestaw wskaźników oraz fizyczne przyciski do sterowania klimatyzacją, a jego kierownica jest prosta, jak tylko to możliwe.
Z informacji prasowych wynika, że Dacia wypuści na rynek swoje pierwsze elektryczne auto już w przyszłym roku. Nie wiadomo jednak, czy pojazd będzie dostępny na wszystkich rynkach europejskich. Gdy wyjdzie na rynek, jako pierwsze budżetowe auto w pełni zelektryfikowane może naprawdę napsuć krwi, ale również zmienić postrzeganie ludzi na auta elektryczne, na które od tego czasu mogą widzieć jako bardziej dostępne. Czy będzie hitem sprzedażowym? Wiele na to wskazuje, bo koszty utrzymania są niższe niż w przypadku samochodów spalinowych, a gdy rząd zafunduje dotacje na tego typu samochody to możemy mówić o bardzo korzystnej ofercie samochodu elektrycznego od Dacia.
Foto. materiały prasowe producenta
Comments