Dokładnie w październiku na samochodach marki KIA ma pojawić się nowe logo, które producent zarejestrował jako znak towarowy w grudniu 2019 roku
O wielkiej zmianie logotypu marki KIA mówi się od jakiegoś czasu i wiele wskazywało na to, że stanie się to w 2020 roku. Wiele osób spodziewało się, że zobaczymy je przy okazji premiery modelu Sorento nowej generacji, lecz nic na to ostatecznie nie wskazuje. Jednak teraz pojawiło się oficjalne potwierdzenie takiego działania i nawet wskazanie konkretnej daty, kiedy samochody z nowym logotypem zostaną zaprezentowane. Skąd to wiemy? Park Han-woo, prezes marki KIA w Korei Południowej, udzielił wywiadu dla serwisu Motorgraph, gdzie zdradził szczegóły. Wiemy, że oficjalnie pojawi się nowe logo w październiku oraz, że będzie wyglądać tak jak to przedstawione na zdjęciach, ale nie wiadomo nic o jednym kluczowym elemencie – czy zmiana dotyczy wszystkich samochodów czy może tylko wybranego segmentu?
Jest bardzo prawdopodobne, że nowe logo faktycznie się pojawi, lecz zostanie zarezerwowane dla pojazdów elektrycznych i/lub hybrydowych. To wizja, która znajduje pokrycie w modelu Imagine, czyli wizji marki KIA na elektrycznego Crossover’a. Nie jest to projekt nowy, bo pojawił się już rok temu w Genewie, ale to właśnie wtedy mogliśmy po raz pierwszy zobaczyć bardzo zbliżone logo do tego, które zostało zatwierdzone jako znak towarowy. Czy to jakaś sugestia ze strony producenta? Bardzo możliwe, lecz jeśli faktycznie dojdzie do realizacji, a wiele wskazuje na pokazanie wariantu produkcyjnego w tym roku na targach genewskich, to otrzymamy bardzo ciekawą propozycję na samochód elektryczny od KIA. Imagine to specyficzne podejście do tematu Crossover’a, bo auto będzie pierwszym elektrykiem marki i od razu ma oferować 500 KM zasięgu oraz szybkie ładowanie od 20 do 80% e 20 minut (oczywiście przy wykorzystaniu odpowiedniej ładowarki).
Jeśli KIA faktycznie zdecyduje się pokazać samochód już za tydzień to będzie się on nieco różnił od tego konceptu, bo auto ze zdjęć jest nieco za bardzo futurystyczne. Co do samego loga to możemy śmiało powiedzieć, że to dobry krok naprzód. Marka prezentuje coraz to bardziej elegancki styl, a nowe logo idealnie wpasuje się e tą stylistykę. Chcąc budować wizerunek bardziej “premium” taka zmiana może tylko pomóc, aby ludzie kojarzyli nowe logo jako nowy etap w rozwoju KIA i jej wielki postęp na przestrzeni kilku ostatnich lat. Pierwsze szczegóły poznamy już za 5 dni w Genewie, gdzie odbędzie się salon samochodowy.
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.