Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

O takich połączeniach mówi się głośno i zazwyczaj dużo, bo gdy łączy się dwóch gigantycznych producentów to ciężko przejść obojętnie, szczególnie gdy mowa o PSA i FCA

O tych wszystkich fuzjach, połączeniach, rozmowach i masie innych rzeczy, w które zaangażowany jest koncern FCA mówi się od dawna. Chyba nie ma koncernu motoryzacyjnego, któremu FCA nie zaproponowałoby współpracy Oczywiście potraktujmy to z dystansem, lecz wszyscy powinniśmy zrozumieć sytuację FCA, bo o kilka lat przespali rewolucję hybrydowo-elektryczną. Teraz trzeba gonić za liderami rynku i budować wszystko od nowa, a do tego przepisy odnośnie emisji spalin dla całej gamy modelowej są nieubłagane i nikogo nie interesuje, że wypuszczałeś półmilionowy egzemplarz Fiata 500, gdy inni opracowywali elektryki.

Jednak opierając się na komunikacie prasowym można wywnioskować, że to PSA, bazując na raportach za zeszły rok, wyszło z propozycją współpracy między koncernami już na początku 2019 roku. Niestety FCA było pochłonięte rozmowami z innym francuskim koncernem – Renault – i odrzuciło propozycję. Teraz rozmowy zostały wznowione, bo współpraca Renault-FCA legła w gruzach i włosko-amerykański producent dalej szuka towarzyszy.

Dlaczego współpraca tych marek jest taka ważna? Chodzi przede wszystkim o pieniądze, jak to w biznesie. Jeśli FCA i PSA zaczęłyby współpracę to obniżają się koszty produkcji samochodów dla obu koncernów. Oprócz tego FCA może pomóc Francuzom dostać się na rynek amerykański, a Peugeot ma takie plany odnośnie nowych modeli. Dodatkowo zwiększyłoby się znaczenie firm na rynku, bo ich łączna produkcja na poziomie 8,7 miliona samochodów rocznie uplasowałaby koncerny w czołówce tuż za Renault, Toyotą i Volkswagenem, a General Motors zostałoby w tyle.

Nie zostało nam nic innego jak czekać na efekty tych rozmów i chętnie poznałbym warunki takiej fuzji. Co mogą zaoferować sobie koncerny, aby przekonać się do zawarcia porozumienia? To są rozmowy odbywające się za zamkniętymi drzwiami, lecz raczej pewne informacje do prasy przejdą, więc czekajmy na komunikaty prasowe. Może zobaczymy Peugeota w Stanach Zjednoczonych, a Dodge w Polsce?

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *