Redaktor | Fotograf

Novitec zawsze prezentuje kontrowersyjny styl, ale poprawiając Ferrari można wszystko popsuć. Jak im wyszło tym razem z 812 Superfast?

Czy można poprawić ideał? Włoskiemu tunerowi udało się poprawić coś co za idealne może uchodzić już po wyjechaniu z salonu. Novitec tym razem wziął na warsztat model 812 Superfast i kuracja zastosowana w tym modelu zdecydowanie nie zawiodła. Oczywiście na tuningu wizualnym się nie skończyło, zmiany zaszły również pod maską.

Pakiet N-Largo dla modelu 812 zmienia to auto nie do poznania. Modyfikacje dotknęły niemal każdego elementu nadwozia. Od zderzaków i dokładek, przez tylny spoiler, po poszerzenia nadkoli. Felgi również zostały zmienione, z tyłu są teraz 22-calowe, a z przodu 21-calowe, wykonane oczywiście z superlekkich i wytrzymałych materiałów. Wszystkie elementy zostały zoptymalizowane aby obniżyć masę i poprawić aerodynamikę. Większość elementów wykonano oczywiście z włókna węglowego.  Wszystko to sprawia, że 812 stało się o wiele bardziej sportowe.

Jednak czy jego osiągi nadążają za wyglądem? Włoski tuner postarał się i o to. Moc silnika wzrosła z 800 koni do 840, i choć może nie być to zniewalający wynik to musimy pamiętać że w silniku bez doładowania znacznie trudniej ją podnieść. Poza tym nadal jest to najmocniejsza wolnossąca na świecie. Moment obrotowy również został zwiększony z poziomu 718Nm do 750Nm.

 Największa zmiana dotyczy jednak układu wydechowego, który był już bardzo dobry w standardowym modelu, mimo wszystko to co Novitec z nim zrobił przechodzi najśmielsze oczekiwania. Moim zdaniem przypomina on dźwięk F1 z najlepszych czasów, gdy miały silniki V10, lub dźwięk Lexusa LFA. Warto posłuchać tej symfonii samemu, ponieważ na YouTube jest już film opublikowany na oficjalnym kanale tunera.

Wnętrze może być dowolnie skonfigurowane, Novitec zapewnia że możliwość wyboru jest bardzo duża, więc można spokojnie ponieść wodze fantazji.

Pakiet tuningowy jest prawdopodobnie jednym z najlepszych, które włoski tuner kiedykolwiek oferował. Dzięki zmianom stylistycznym jeszcze bardziej podkreślono charakter modelu i nadano mu znacznie większej agresywności, jednocześnie zachowując styl Ferrari, a co najlepsze za tymi zmianami poszedł również wzrost osiągów i znaczna poprawa dźwięku silnika.

Zdjęcia: Novitec

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *