Redaktor | Fotograf

Spoiler w GT3 RS będzie prawdopodobnie działał na zasadzie DRS znanego z Formuły 1, lub będzie dodatkowo zmieniał swoje położenie w czasie hamowania.

Porsche GT3 RS od zawsze było czymś więcej niż zwykłym autem drogowo-torowym. Właściwie znacznie przeważał w nim ten drugi pierwiastek, który sprawiał, że auto było i nadal jest uwielbiane przez rzeszę kierowców. W przypadku nowej generacji prawdopodobnie będzie podobnie, a o nowych rozwiązaniach przekonamy się już niedługo. Tymczasem niemiecki producent znów testuje swój sportowy model na Nurburgringu. Co prawda nadal z dużą ilością kamuflażu, ale możemy zobaczyć, że auto jest wyposażone w inny spoiler niż zwykła wersja GT3.

Porsche GT3 RS
Foto. Motor1

Co w nim takiego niezwykłego? Prawdopodobnie nie będzie on jedynie na stale zamontowanym elementem aerodynamiki, ale otrzyma części aktywne, które będą zmieniać swoje położenie w zależności od sytuacji. Możliwe, że będzie on działał podobnie jak system DRS w Formule 1, ale także jako hamulec aerodynamiczny, tak aby zmaksymalizować wydajność hamowania podczas jazdy na torze. Bez wątpienia będzie to jeden z najciekawszych elementów nowego GT3 RS.

Porsche GT3 RS
Foto. Motor1

Poza tym, auto będzie tak jak w przypadku poprzednika znacznie poszerzone z tyłu względem zwykłej odmiany GT3. Otrzyma także inne zderzaki z przodu oraz z tyłu, a także więcej wlotów powietrza. Pod maską także znajdzie się 4-litrowy, wolnossący bokser, który jest także znakiem rozpoznawczym modeli GT3. GT3 RS będzie jednak mocniejszy od zwykłej odmiany i prawdopodobnie rozwinie moc około 530 koni mechanicznych. Bardzo prawdopodobne, że będzie się kręcił do ponad 9000 obrotów. Jedyną opcją jeśli chodzi o skrzynię biegów będzie dwusprzęgłowe PDK. W GT3 RS nie uświadczymy skrzyni manualnej.

Porsche GT3 RS
Foto. Motor1

Samochód jest już w bardzo zaawansowanej fazie testów. Z pewnością niedługo Porsche zacznie nam zdradzać coraz więcej informacji na jego temat. Oficjalna premiera powinna się odbyć jeszcze pod koniec tego roku, lub na początku 2022 roku. Bez wątpienia jednak będzie to godny kontynuator historii GT3 RS, a także świetna torowa zabawka.

Foto. zdjęcia są własnością Motor1

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *