Volvo od wielu lat kojarzy się z innowacją. Teraz Szwedzi pomogą Göteborgowi, z którego się wywodzą w osiągnięciu neutralności klimatycznej.
Volvo od lat kojarzy się z innowacjami przede wszystkim związanymi z bezpieczeństwem na drogach. Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, odwrócone foteliki, podwyższenia dla dzieci, boczne poduszki powietrzne, czy systemy wykrywania pieszych, pojazdów w martwym polu, a także awaryjnego hamowania w wypadku ewentualnej kolizji wyraźnie przyczyniły się do bezpieczeństwa na drogach na całym świecie. Do tego możemy także dodać kontrowersyjną decyzją o zamontowaniu ogranicznika prędkości do 180 km/h w swoich nowych samochodach. Volvo kontynuuje te politykę, lecz w innym zakresie. W obecnych czasach najważniejsza jest ekologia i marka z Göteborgu, która od dziesięciu lat należy do chińskiego koncernu Geely doskonale zdaje sobie z tego sprawę.
Działania ekologiczne, które Volvo zamierza podjąć wykraczają poza sam rozwój i wykorzystanie napędów elektrycznych. Szwedzi planują wykorzystać swoje zasoby i technologię, aby wspomóc największe portowe miasto w całym kraju, czyli swoją “małą ojczyznę”. Mowa naturalnie o położonym w południowo-zachodniej Szwecji Göteborgu.
Głównie uruchamiamy projekt, którego efektem ma być zmniejszenie liczby samochodów w mieście, co zbiega się z celami naszej marki. Zostało to już potwierdzone przez naszą inwestycję w system car-sharingu M, który zaprojektował własną technologię sztucznej inteligencji, aby zwiększyć jego efektywność. Chcemy być zaangażowani w tworzenie miast przyszłości i tym, aby były żywe. Ta inicjatywa pozwala nam to wykonać, a także wziąć na siebie odpowiedzialność w naszym mieście w tym samym czasie.
Håkan Samuelsson, CEO Volvo Cars
Pomoc Volvo może opierać się przede wszystkim na samochodach elektrycznych i systemom, które wykryją, że pojazdy poruszające się po mieście nie wytwarzają spalin, bądź jedynie niewielkie ich ilości. Ponadto marka mówi o zaprojektowaniu infrastruktury, która będzie mogła połączyć się z systemami bezpieczeństwa w samochodach i dzielić się informacjami pomiędzy poszczególnymi pojazdami. Ponadto wymagana będzie sieć łatwo dostępnych oraz prostych w obsłudze ładowarek do samochodów elektrycznych, czy też autonomiczne taksówki.
Chcemy wykorzystać naszą wiedzę i technologię, by pomóc stworzyć miasto przyszłości, które jest zelektryfikowane, połączone siecią i neutralne klimatycznie. Jest to możliwość, aby dać przykład poprzez sprawdzanie nowych technologii i usług w dużym, żywym środowisku możemy pokazać, że skoro udało się tutaj jest to możliwe wszędzie.
Henrik Green, Naczelny dyrektor techniczny Volvo Cars
Projekt Göteborg Green City Zone ma ruszyć wiosną tego roku, a jego celem jest neutralność klimatyczna miasta.
Foto. materiały prasowe producenta