Pure electric Volvo C40 and XC40 Recharge at a charging station

Volvo notuje kilkuprocentowy spadek sprzedaży względem zeszłego roku

2021 rok był dla Szwedów pasmem sukcesów. Z miesiąca na miesiąc raportowali o znaczących wzrostach sprzedaży względem zeszłego roku. Tym razem jednak jest inaczej. Lipiec 2020 roku okazał się o kilka procent lepszy względem lipca tego roku. Powodem między innymi problemy z półprzewodnikami.

Czasy pandemii są bez wątpienia bardzo ciężkie dla wielu producentów. Niektórzy jednak, szybko podnieśli się po koronawirusie i notują powolne wzrosty sprzedaży aut. Volvo już w lipcu 2020 roku udało się odbić od dna i sprzedać wiele samochodów. Poszło im to tak dobrze, że w 2021 roku sprzedaż w tym miesiącu była gorsza. Powodów jest kilka, przede wszystkim chodzi jednak o pandemię i problemy z dostawami.

Volvo notuje kilkuprocentowy spadek sprzedaży względem zeszłego roku

W lipcu zeszłego roku, wiele salonów mogło powrócić do pracy, więc więcej osób kupiło samochód. Przez kilka miesięcy ludzie wstrzymywali się z zakupami w związku z zamknięciem salonów i niepewnością co będzie dalej. Nawarstwienie się braku sprzedaży przez kilka miesięcy spowodowało, że to w lipcu wiele osób kupiło samochód. Ponadto kolejnym powodem są braki w dostawach układów scalonych i półprzewodników, z czym problem ma obecnie wielu producentów.

Volvo notuje kilkuprocentowy spadek sprzedaży względem zeszłego roku

W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2021 roku, Volvo sprzedało aż 437 tysięcy samochodów. Jest to wzrost o 32% względem takiego okresu w zeszłym roku. Silną pozycję w sprzedaży marki ma linia Recharge, a więc hybrydy typu plug-in oraz auta elektryczne. Stanowiły one nieco ponad 25% wszystkich sprzedanych Volvo na świecie i 43% w Europie. Najpopularniejszym modelem w Europie było XC40, a tuż za nim klienci najczęściej wybierali większy model XC60. Biorąc pod uwagę cały świat, było jednak odwrotnie i to XC60 był chętniej wybierany.

Volvo odnotowało wzrost sprzedaży w USA oraz nieznacznie w Chinach. Spadki dotyczą głównie Europy, gdzie sprzedaż spadła o 22 procent, oraz pozostałych rynków, na których obecni są Szwedzi. Każdy z rynków zanotował jednak znaczny wzrost biorąc pod uwagę okres całego roku, podobnie jak w czerwcu.

Foto. materiały prasowe producenta