VW GOLF 8 Limonengelb

Volkswagen nie zamierza rezygnować z manualnej skrzyni biegów

Skrzynia automatyczna to wygoda, ale manualne rozwiązania dalej mają swoich zwolenników, więc Volkswagen nie zamierza z nich rezygnować, przynajmniej na razie

Dzisiaj praktycznie każdy samochód jest oferowany z automatyczną skrzynią biegów. Wielu producentów oferuje automat jako jedyny rodzaj przekładni w swoim samochodzie, bo ludzie nauczyli się, że takie rozwiązanie jest wygodne, wcale eksploatacja nie jest kolosalnie droższa i po prostu lepiej się z tym żyje. Jednak równocześnie do tego funkcjonuje obóz popierający skrzynie manualne, bo przecież nic tak nie daje kontroli nad autem jak lewarek skrzyni biegów. Wiele osób decyduje się na “manuala”, bo jest to rozwiązanie tradycyjne, prostsze i są do niego przywiązani. Volkswagen docenia obie grupy klientów i nie chce rezygnować ze skrzyni manualnej, a ta będzie oferowana tak długo jak będzie nią zainteresowanie.

Volkswagen

Szczególnie w samochodach sportowych widać, że dzisiaj do manuala trzeba nawet dopłacić. Automat jest szybszy, wygodniejszy i daje większą swobodę, dlatego to właśnie DSG, ZF czy PDK ląduje najczęściej w samochodzie. Jednak na przykład nowy Golf GTI ma do wyboru przekładnię automatyczną i manualną. Każdy decyduje sam co jest mu bliższe i ma swobodę wyboru. Co ciekawe 6-biegowa skrzynia manualna jest oferowana w standardzie, a do 7-biegowego DSG trzeba dopłacić. W najbliższym czasie z oferty Volkswagena nie zniknie skrzynia manualna i chwała Volkswagenowi za to, że możemy sami decydować co chcemy w aucie mieć, a nie ulegać presji środowiska.

„Niektórzy ludzie lubią wracać do swoich korzeni i zmieniać sprzęt ręcznie, i dopóki istnieje zapotrzebowanie, będziemy je nadal oferować”.

powiedział Matthias Rabe

Mimo wszystko, wiele nowych modeli Volkswagena nie otrzyma możliwości wyboru i będzie to chociażby Arteon R i Touareg R, a w tych pojazdach znajdziemy nową 8-biegową dwusprzęgłową skrzynię DSG. Manual stał się w dzisiejszych czasach synonimem purystów motoryzacji, którzy nie chcą oddawać się w ręce automatyzacji tylko chcą czuć więź z samochodem. Szczerze powiedziawszy to w intencje Volkswagena wierzę, ale obecnie prawie wszystkie samochody hybrydowe, a elektryczne już tym bardziej mają skrzynię automatyczną. Przed tym nie uciekniemy, a manual będzie istniał tak długo jak silnik spalinowy.

Volkswagen

Foto. materiały prasowe producenta