Toyota GR 86 o mocy 260 KM ma zadebiutować w lipcu 2021 roku

Dla Toyoty model GR 86 może być złotym środkiem pomiędzy Suprą z silnikiem R4, a wersją z jednostką R6, jeśli nowe GT86/BRZ utrzyma sukces poprzednika w swoim zasięgu

Od jakiegoś czasu pojawiają się informacje, że Toyota wraz z Subaru pracuje nad nową generacją modelu GT86/BRZ. Plotki są uzasadnione, gdyż obecna generacja jest już spory czas na rynku i przydałoby się odświeżenie, bo choć wciąż cieszy się sporym zainteresowaniem to jednak odstaje od aktualnej konkurencji. Przede wszystkim zmieni się nazwa z GT86 na GR 86. Powód? Po prostu łatwiej zachować ciąg nazewnictwa i wygląda to na bardziej poukładane. Dysponując modelami GR Supra i GR Yaris zdecydowanie łatwiej będzie się rozeznać wśród modeli, a do tego ma się pojawić model GR Corolla. Dotychczas opieraliśmy się na samych plotkach i przypuszczeniach, ale jak się okazuje, tajemniczy informator przekazał serwisowi Motor1 dosyć ciekawą grafikę informującą o planowanej premierze.

Tajemniczy informator podaje informację, że auto zadebiutuje jako model na 2022 rok (MY2022) i możemy założyć, że jednocześnie nastąpi debiut zarówno Toyoty jak i Subaru. Zmiany będą duże, bo choć nie znamy jeszcze żadnych aspektów wizualnych to plotki sugerują, że auto sporo będzie czerpać z modelu GR Supra. To dobry kierunek rozwoju, bo Supra uchodzi za ładny samochód, więc zmiany będą na plus. Jednak ciekawie robi się pod maską, gdzie zamiast silnika 2-litrowego w układzie typu Boxer pojawi się jednostka 2,4 litra. Jest to silnik znany z takich modeli jak Legacy, Outback czy Ascent. Standardowo silnik generuje 260 KM i 275 Nm, ale nic nie stoi na przeszkodzie by moc zwiększyć. Zaprezentowana niedawno Supra 2.0 ma silnik R4 o mocy 255 KM, więc umieszczenie w GR 86 300-340 KM byłoby idealnym kompromisem między Suprą 2.0 (255 KM) a Suprą 3.0 (385 KM), przynajmniej pod aspektem mechanicznym.

Bardzo duże zmiany znajdą we wnętrzu pojazdu, gdzie rewolucję przejdzie system multimedialny oraz podniesiona zostaje jakość użytych materiałów. Zagadką pozostaje rodzaj użytej skrzyni biegów. Obecne GT86 ma tylko 6-biegowy manual, a GR Supra z kolei ma tylko 8-biegową przedkładanie ZF. Kompromis w 7-biegowej skrzyni półautomatycznej? Nie wchodzi raczej w grę i w celu obniżenia kosztów raczej Toyota pójdzie w stronę przekładni ZF. Po targach w Genewie możemy dowiedzieć się czegoś więcej, bo to świetna okazja dla producentów do zdradzenia swoich planów na przyszłość, a ta dla modelu GR 86 zapowiada się naprawdę dobrze i imponująco.

Foto. materiały prasowe Toyota oraz render Carscoops