Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Czy tego chcemy czy nie, dzisiaj klienci Volvo zdecydowanie częściej wybierają SUV’y niż kombi czy limuzyny, a ten trend ma się utrzymać

Zapewne jak przeczytaliście tytuł to złapaliście się za głowę albo pomyśleliście, że to jakiś clickbait. Nic jednak bardziej mylnego, takie deklaracje zapowiedział Hakan Samuelsson, dyrektor generalny Volvo Car Corporation w wywiadzie dla Automotive News Europe. W zasadzie ktoś mógłby zarzucić, że łatwo jest powiedzieć, a trudniej zrobić. W końcu wiadomo, że SUV’y są bardzo popularne, popyt na nie stale rośnie i królują na listach sprzedaży, ale żeby 3 na 4 sprzedane auta były właśnie z tego segmentu? Wystarczy jednak spojrzeć na dotychczasową sprzedaż marki, aby zrozumieć, że prowadzi ona trend wzrostowy w tej kwestii i założenie 75% wcale nie jest odległe.

Volvo

W 2019 roku aż 63% wszystkich sprzedanych samochodów marki Volvo stanowiły SUV’y. To dużo, ale wynik z ostatnich 11 miesięcy 2020 roku wskazuje, że obecnie jest to aż 71% całej globalnej sprzedaży. Hakan Samuelsson mówi, że po wprowadzeniu do gamy modelowej mniejszego SUV’a, prawdopodobnie wynik ten będzie jeszcze większy i może sięgnąć 75%. Jeśli chodzi o “mniejszego SUV’a” to prawdopodobnie będzie to XC20, który to ma być w pełni elektryczny i będzie dzielił płytę podłogową z Geely. Jego premiera ma nastąpić w okolicy 2025 roku, więc jeszcze jest trochę czasu, ale niewykluczone, że bardziej szczegółowe informacje poznamy wcześniej. Jednocześnie dużo mówi się, a w zasadzie mówiło, bo ostatnio nieco temat ucichł, o XC100, czyli rywalu dla BMW X7. Czy w końcu go zobaczymy?

Volvo

Tego nie wiedzą nawet najstarsi górale, bo tak naprawdę temat auta większego od XC90 powraca jak bumerang co kilka lat. Teraz co prawda plotki były bardzo wiarygodne i nawet podobno ktoś widział samochody testowe, ale dopóki nie ma oficjalnego potwierdzenia, to nic nie jest pewne. Wiemy na pewno, że Volvo planuje masową elektryfikację, a jeśli połączymy to z planem osiągnięcia 75% globalnej sprzedaży przez SUV’y to kształtuje nam się plan marki na najbliższe lata – elektryczny SUV, cała masa SUV’ów we wszystkich możliwych wariantach. Plus jest taki, że jednocześnie Volvo promuje bezpieczeństwo i kładzie na to ogromny nacisk, więc będzie i eko, i bezpiecznie.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *