Szwedzki producent bardzo dobrze radzi sobie z obecną sytuacją. Wzrost sprzedaży Volvo w Chinach w porównaniu do 2020 roku wyniósł aż 160 procent.
Sytuacja pandemiczna bez wątpienia mocno wpłynęła na rynek motoryzacyjny. Początkowe załamanie, jakie przyniosła ma swoje odbicie także dziś. Są jednak marki, które doskonale przetrwały ten ciężki okres i teraz odrabiają wszystko z nawiązką. Jedną z takich marek jest bez wątpienia Volvo, które od kilku miesięcy odnotowuje znaczące wzrosty. Dodatkowo, marka zwiększa udział samochodów elektrycznych i hybryd plug-in w jej ogólnej sprzedaży, co jest jednym z jej głównych celów. Niedawno zapowiedziano w końcu, że od 2030 Volvo będzie produkowało jedynie elektryki.
Głównym rynkiem na którym odnotowano wzrost były oczywiście Chiny. Przez sytuację w zeszłym roku, początkowe miesiące przyniosły tam dramatyczny spadek sprzedaży. Teraz jest już zupełnie inaczej i Volvo odnotowało ogromny wzrost na tamtejszym rynku. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2021 roku sprzedano aż 29 943 modele, co przełożyło się na 160 procentowy wzrost w porównaniu z 2020. Dobra koniunktura utrzymuje się także na rynku amerykańskim, gdzie sprzedano w styczniu i lutym 17 315 samochodów co oznacza niemal 24 procentowy wzrost.
Łącznie na wszystkich rynkach, Volvo sprzedało w styczniu i lutym aż 110 383 auta. Jest to niemal 30 procentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Globalnie zwiększa się także udział w sprzedaży aut elektrycznych i hybryd plug-in. Takie modele stanowiły globalnie 26,6 procenta sprzedaży Volvo, a w samej Europie 44% ogólnej sprzedaży. Pokazuje to, jak ważny dla szwedzkiej marki jest dalsze rozwijanie elektromobilności.
Bez wątpienia, Volvo bardzo dobrze radzi sobie w obecnym czasie. Nie tylko wyszło obronną ręką z okresu pandemii, ale także rozwija bardzo popularny teraz segment napędów elektrycznych. Z pewnością w dalszej części roku szwedzki producent nie spocznie na laurach i będzie chciał jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż przede wszystkim modeli hybrydowych i elektrycznych. Najpopularniejszym modelem marki nadal jest XC40, którego sprzedaż stanowiła około 35% całej sprzedaży Volvo.
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf