Nowa generacja ŠKODY FABIA uzupełnia bogatą i zróżnicowaną ofertę marki na polskim rynku. Nową odsłonę modelu charakteryzuje nowo zaprojektowane, przestronne wnętrze oraz ponadprzeciętny komfort prowadzenia. Wyraziste linie nadwozia nadają mu niezwykle dynamicznego wyglądu. Nowa FABIA otrzymała bardzo bogate wyposażenie w standardzie oraz szereg pakietów do wyboru.
Na nowe wymiary modelu FABIA wpłynęło zastosowanie platformy MQB-A0. Długość pojazdu wynosi 4108 mm, szerokość 1780 mm, a jego wysokość to 1459 mm. Rozstawem osi wynoszącym 2564 mm przewyższa nie tylko swoją poprzedniczkę, ale również słynący z przestronności model OCTAVIA pierwszej generacji. FABIA odznacza się pojemnością bagażnika równą 380 l, a po złożeniu tylnej kanapy uzyskuje się aż 1190 l. Wynik ten plasuje nowy model na pierwszym miejscu w swoim segmencie. Pomimo zwiększenia rozmiarów samochodu inżynierom ŠKODY udało się zachować wagę zbliżoną do tej, którą oferuje model trzeciej generacji.
Wnętrze pełne innowacyjnych rozwiązań
Twórcy wnętrza modelu FABIA zadbali o to, aby charakteryzowało się ponadprzeciętną przestronnością. Zostało ono zaprojektowane zgodnie z najnowszym językiem stylistycznym marki i oprócz walorów estetycznych odznacza się również szeregiem innowacyjnych rozwiązań. Po raz pierwszy w modelu FABIA jest dostępny VIRTUAL COCKPIT, oświetlenie Ambiente, nowy system multimedialny z nawigacją Amundsen i ekranem o przekątnej 9,2″. Ponadto klienci mogą zamówić PhoneBox z technologią LTE oraz dwustrefową automatyczną klimatyzację Climatronic.
Efektywna i dynamiczna
Nowa FABIA posiada napęd na przednie koła i jest dostępna z manualną skrzynią biegów lub automatyczną 7-biegową skrzynią DSG. Gama silników dostępnych na polskim rynku w nowej generacji modelu obejmuje silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym (MPI) oraz turbodoładowane silniki TSI z wtryskiem bezpośrednim. Tym samym ŠKODA nie tylko poszerzyła gamę dostępnych silników w porównaniu do poprzedniej generacji modelu, lecz także zwiększyła zakres mocy – od 59 kW (80 KM) do 110 kW (150 KM). FABIA może pochwalić się również współczynnikiem oporu powietrza na poziomie 0,28, co jest jednym z najlepszych wyników w segmencie.
Doskonałe bezpieczeństwo aktywne i pasywne
Najnowsza generacja bestsellerowego modelu wyposażona jest również w szereg systemów asystujących, które wcześniej były zarezerwowane wyłącznie dla pojazdów z wyższych segmentów. Już w standardzie klient otrzymuje między innymi systemy FRONT ASSIST oraz LANE ASSIST, a także DRIVER ALERT, połączenie alarmowe oraz sześć poduszek bezpieczeństwa. Opcjonalnie auto może zostać wyposażone m.in. w zaawansowany system TRAVEL ASSIST, a także PARK ASSIST czy funkcję rozpoznawania znaków drogowych.
Bogate wyposażenie standardowe i atrakcyjne pakiety
Z chwilą wprowadzenia auta do sprzedaży dostępne są wersje: Active, Ambition oraz Style, oferujące nową kolorystykę i materiały. Wariant Monte Carlo, inspirowany rajdową historią marki, zadebiutuje w pierwszym kwartale 2022 roku. Nowa Fabia już w standardzie w wersji Active otrzymuje wiele udogodnień zwiększających komfort i bezpieczeństwo jazdy. Oprócz najnowszych systemów asystujących są to m.in. radio z bluetooth, klimatyzacja czy czujnik zmierzchu.
Na polskim rynku klienci otrzymują ponadto możliwość wyboru szeregu atrakcyjnych pakietów, wśród których wyróżnić należy między innymi pakiet COMFORT dla wersji Ambition, zawierający m.in. obręcze kół ze stopów lekkich ROTARE AERO 5,5J x 15 w kolorze srebrnym, 2-ramienną skórzaną kierownicę wielofunkcyjną, kamerę cofania oraz tylne światła w technologii LED. Natomiast pakiet COMFORT dla wersji Style oznacza takie udogodnienia dla kierowcy jak reflektory przednie Bi-LED z funkcją adaptacji świateł AFS oraz funkcją CORNER, KESSY FULL – bezkluczykowy system obsługi samochodu, 2-ramienna skórzana podgrzewana kierownica oraz SUNSET – tylne szyby boczne i szyba pokrywy bagażnika o wyższym stopniu przyciemnienia.
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments