Problem z jakim próbują uporać się “czescy” inżynierowie dotyczy znacznej grupy kierowców. Mianowicie chodzi o klamry pasów bezpieczeństwa, w które po zmroku ciężko trafić. Skoda, jak twierdzi, jest w fazie testów nowego systemu podświetlenia tego elementu.

Skoda uzyskała już światowy patent na produkcję podświetlanych klamr pasów bezpieczeństwa. W miejscu klasycznego przycisku znajdziemy teraz przeźroczysty, który ponadto wyposażony będzie w wielokolorowe diody LED. Zintegrowane są one z systemem bezpieczeństwa. Jak to działa? Na stałe diody świecą się w kolorze białym. Zmienia się to, gdy miejsce siedzące będzie zajęte. Wtedy kolor przechodzi stopniowo w czerwony. Po zapięciu przez kierowcę lub pasażera pasów nasze diody zmieniają się na kolor zielony, powiadamiając nas o tym, że pas bezpieczeństwa został zapięty i możemy bezpiecznie kontynuować podróż.

Skoda

Skoda podkreśla, że system może stać się przydatny dla rodziców, którzy z łatwością będą mogli sprawdzić, czy pas bezpieczeństwa został przez ich pociechy zapięty. Kolejną funkcją innowacyjnych klamr jest możliwość zaprogramowania sekwencji powitalnej, tak aby były bardziej widoczne w ciemności. Jest również możliwość zintegrowania ich z oświetleniem wnętrza. Producent zapewnia, że to nie jedyny intuicyjny system, który firma wprowadza przez ostatnie lata. Skoda twierdzi, że wnosi bardzo dużo do “działu” bezpieczeństwa w świecie motoryzacji.

Inteligentnie podświetlana klamra pasów bezpieczeństwa to tylko jedna z wielu funkcji opracowanych, zaprojektowanych i skonstruowanych przez firmę Skoda. Każdego roku marka składa liczne wnioski patentowe na pomysły i systemy, które mają uczynić życie łatwiejszym, bezpieczniejszym i przyjemniejszym dla właścicieli i kierowców.

Zarząd marki Skoda

“Simply clever” pełną parą. Niektóre z niewprowadzonych jeszcze chronionych innowacji Skody obejmują elastyczny wąż zabezpieczający przedmioty w przestrzeni ładunkowej. Są nimi również dywaniki z włókna pustego, na których brud jest ledwo widoczny oraz, co najważniejsze, łatwy do czyszczenia. Inne z systemów firmy nie dotyczą kierowców, a pracowników produkcji. Marka ma wprowadzić system linii kamer, które pozwalają ustawić auto z dużą precyzją przed produkcyjnym spawaniem.

Skoda

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *