Dzisiaj na rynku królują takie SUV’y jak Seat Ateca, a wersja po faceliftingu pozwala producentowi oferować wciąż świeży samochód w dobrej ideologii
Seat Ateca to bez wątpienia samochód udany dla producenta, a potwierdza to chociażby liczba sprzedanych egzemplarzy od 2016 roku na poziomie ponad 300 000. To sporo, więc nie powinien dziwić fakt, że Seat przykłada dużo uwagi do tego by jego auto wyglądało ciekawie, świeżo i interesująco. Facelifting wprowadzony 4 lata po zaprezentowaniu auta po raz pierwszy jest dosyć subtelny i tak naprawdę zmiany zauważy tylko wprawione oko, chociaż te, gdy się przyjrzymy, są dosyć kluczowe. Na dzień dzisiejszy są oferowane 4 wersje wyposażenia – Reference, Style, FR i nowy Xperience, który zastąpi Xcellence. Jeśli dziwi was taka zmiana nazewnictwa to warto przypomnieć sobie targi w Paryżu w 2016 roku, kiedy to pokazano koncepcyjny model Ateca X-Perience, który miał na nowo definiować SUV’a i pozwalać na przekraczanie granic.
Lista opcjonalnego wyposażenia dla modelu Ateca zakłada między innymi 10 kolorów nadwozia (w tym nowy lakier Dark Camouflage) i 14 wzorów felg w rozmiarze od 16 do 19 cali. Co ciekawe, będzie można wybrać dowolną felgę z dowolnym kolorem i nie będzie sytuacji, w której dane felgi można połączyć z lakierem tylko w danej wersji wyposażenia. To dobra informacja, bo pozawala na znacznie większe możliwości personalizacji. Za obsługę multimediów odpowiada ekran o przekątnej 8,25 lub 9,2 cala, a przed oczami kierowcy będzie znajdował się wirtualny kokpit o przekątnej 10,25 cala. Sama stylistyka wnętrza również doczekała się małych zmian, nawiązujących do najnowszych trendów grupy VAG.
Wymiary samochodu również się zmieniły, bo ten został wydłużony o 18 mm do 4381 mm względem poprzedniej wersji, podczas gdy szerokość i wysokość pojazdu pozostały takie same. Bagażnik ma 510 litrów pojemności. Jeśli chodzi o jednostki napędowe to mamy aż 7 silników. Pierwsze cztery to jednostki benzynowe o pojemności od 1 litra do 1,5 litra i mocy zaczynającej się od 110, kończąc na 190 KM. Wszystkie warianty silników wysokoprężnych mają pojemność 2-litrów, a moc wynosi 150 KM.
Sprzedaż odświeżonej wersji rozpocznie się w trzecim kwartale 2020 roku. Oficjalnego cennika jeszcze nie znamy, ale ten powinien zostać ujawniony za kilka tygodni. Pozycja SUV’ów w marce Seat jest bardzo ważna, bo aż 44% wszystkich sprzedanych aut to właśnie modele “terenowe”. Wariant CUPRA powinien mieć swoją premierę już niedługo.
Jednostki napędowe w Seat Ateca Facelift 2021:
Silniki benzynowe:
- 1.0 TSI 81 kW/ 110 KM, ręczna skrzynia biegów
- 1.5 TSI 110 kW/ 150 KM, ręczna skrzynia biegów
- 1.5 TSI 110 kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG
- 2.0 TSI 140 kW/ 190 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG i napęd 4Drive
Silniki wysokoprężne:
- 2.0 TDI 110kW/ 150 KM, ręczna skrzynia biegów
- 2.0 TDI 110kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG
- 2.0 TDI 110kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG i napęd 4Drive
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments