Renault poniosło zbliżone koszty rozwoju napędu hybrydowego co Toyota

Jak dobrze wiemy, Toyota jest pionierem elektryfikacji w motoryzacji. Pomimo ogromnej przewagi, Renault udało się nadrobić te straty.

Toyota jest jedną z najważniejszych marek, jeśli mowa o samochodach hybrydowych. To właśnie producent z Japonii stworzył pierwszy w historii masowo produkowany samochód hybrydowy w postaci Toyoty Prius. Jednak pomimo 20 letniej przewagi Japończyków, Renault udało się nadrobić te straty i ich zasoby przeznaczone na rozwój hybryd są już podobne do tych wykorzystanych przez Toyotę. Co stoi za takim stanem rzeczy? Na to i inne pytanie odpowiedział CEO grupy Renault, Luca de Meo.

Wedle Włocha kluczowy udział w rozwoju technologii hybrydowej miało zaangażowanie marki w Formułę 1. Jak powszechnie wiadomo Renault jest dostawcą silników nieprzerwanie od 2001 roku. Sześć lat temu, czyli w sezonie 2014 doszło do wprowadzenia napędów hybrydowych. Doświadczenie inżynierów z Renault F1 Team było niezwykle cenne w pracy nad hybrydowymi jednostkami przeznaczonymi do samochód przeznaczonych do codziennej jazdy

“Pod względem poniesionych kosztów jesteśmy niezwykle blisko Toyoty.”

powiedział Luca de Meo, CEO Renault
Renault

CEO Francuskiej marki zapowiedział drastyczne obcięcie wydatków. Te były niemałe, bo Renault poziom bliski Toyoty osiągnęło w zaledwie dekadę , co w porównaniu do prawie 30 lat pracy nad hybrydami w Japonii musi oznaczać spore cyfry w budżecie. Oszczędności miałyby wynikać z rezygnacji z tradycyjnej skrzyni biegów na rzecz bezsprzęgłowej. Z podobnego rozwiązania korzysta Toyota w swojej bezstopniowej skrzynii e-CVT. Polega ona na wykorzystaniu dodatkowego silnika do rozdzielenia mocy silnika na generator oraz koła. W takim układzie silnik elektryczny jest zasilany z generatora oraz akumulatorów. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest możliwość odzyskiwania energii podczas hamowania rekuperacyjnego, dzięki czemu znacząco spada zużycie paliwa.

Renault idzie z duchem czasu i rozwija swoją gamę samochodów z napędem hybrydowym. Chętni mogą zakupić hybrydowe Clio, oraz Captura, który będzie hybrydą Plug-in. Ponadto w drodze jest model Megane E-TECH Plug-in. Imponująco wygląda również baza pojazdów elektrycznych. Zakupić można kompaktowe ZOE i Twingo, malutki model Twizy, a nawet samochód dostawczy Kangoo.

Renault

Foto. materiały prasowe producenta