Posłuchajcie genialnego dźwięku silnika Koenigsegga Jesko

Nie często można spotkać na drodze taki samochód jak Koenigsegg Jesko, a tym bardziej posłuchać jak brzmi jego silnik, ale ten film da wam taką możliwość

Przy obecnych normach WLTP 2.0 ciężko o dobry dźwięk nowego samochodu o czym idealnie świadczy dźwięk chociażby A35 AMG. Kastracja wydechów i silników z ich pięknego brzmienia to codzienność. Na szczęście są jeszcze samochody, które mają dźwięk przyprawiający o ciarki na całym ciele. Jednym z takich samochodów jest Koenigsegg Jesko, który właśnie przechodzi testy drogowe i mogliśmy usłyszeć jak samochód brzmi na żywo, bo wszystko zostało dokładnie nagrane. Jak zatem wypada nowy hipercar od szwedzkiego producenta? Posłuchajcie sami…

Każdy Koenigsegg jest wyjątkowy ze względu na mały nakład produkcyjny, ręczne wykonanie i osiągi wręcz nie możliwe do osiągnięcia przez tak małego producenta, a jednak się udało. Jesko jest wyjątkowe pod każdym względem, bo nie tylko pozwala osiągnąć czas 33,29 sekundy przy próbie 0-400-0 km/h, co jest aktualnym rekordem świata, ale również posiada 7 sprzęgieł w skrzyni biegów. Jak to możliwe? Po prostu konstrukcja dwusprzęgłowa jest przestarzała, a tak poważnie to auto ma 9 biegów i system nazywa się Light Speed Transmission (rozwinięcie skrzyni DCT). Można dzięki temu zmienić bieg z 7-ego na 4-ty i trwa to ułamki sekund. Wystarczy mocniej wcisnąć manetkę przy kierownicy i gotowe, a auto przyspiesza z pełną mocą.

Jak już przy mocy jesteśmy to powiedzmy coś o silniku i tak Jesko ma 5-litrowe V8 o mocy 1600 KM i 1500 Nm. Robi wrażenie? Powinno, bo ten zestaw pozwala rozpędzić się do 487 km/h. Blisko 500 km/h, prędkość nie do wyobrażenia przez przeciętnego kierowcę, który najwięcej jechał 200 km/h (na niemieckiej autostradzie oczywiście). Oczywiście wszystko ma swoją cenę i tak za Jesko trzeba zapłacić prawie 12 milionów złotych, ale nie szukajcie drobnych, bo powstanie zaledwie 125 sztuk i wszystkie się sprzedały. Auto widoczne na filmie to muł testowy, bo samochody dla klientów będą produkowane od 2020 roku.

Foto. materiały prasowe Koenigsegg