SUVy mające zapewniać emocje? Teraz są to ekstremalnie mocne auta nastawione na czasy przyspieszeń do setki. Porsche pokazując Cayenne GTS w 2009 roku, podeszło do tego jednak inaczej. Wyposażono go w 6-stopniową skrzynię manualną oraz wolnossące V8.
Podejście do tworzenia sportowych SUVów zmieniło się w ostatnich latach. Nic w tym jednak dziwnego, producenci odkryli, że każdy chce od nich jak najlepszych osiągów, i to właśnie w tą stronę podąża moda. Kiedyś jednak, podejście było inne. Zwłaszcza Porsche lubi eksperymentować w swojej gamie modelowej. Tak właśnie postąpiono w przypadku pierwszej generacji modelu Cayenne. W 2009 roku zaprezentowano odmianę GTS, która jest prawdopodobnie jednym z najbardziej emocjonujących SUVów na rynku.
Oczywiście, nie chodzi tutaj jedynie o osiągi. Auto oferowano w opcji ze skrzynią manualną, co jest w obecnych czasach zupełnie nie do pomyślenia. Wtedy, w połączeniu ze wspaniałą, wolnossącą V8, zapewniało to masę wrażeń z jazdy. Nadal jednak można zakupić taki samochód. Są one dość rzadkie, ponieważ większość klientów zdecydowanie wolała wygodę skrzyni automatycznej, jednak co jakiś czas można trafić na aukcję Cayenne GTS ze skrzynią manualną.
Taka właśnie okazja pojawiła się na amerykańskiej stronie Bring a Trailer, gdzie można kupić jednego z najbardziej emocjonujących SUVów na rynku. Posiada on charakterystyczny dla tej wersji czerwony lakier, a także 21-calowe felgi. Wnętrze zdobi czarna skóra i alcantara, a także dość bogate jak na tamten rok produkcji wyposażenie. Pod maską znajdziemy wspomniane wcześniej wolnossące V8 o pojemności 4,8 litra. Rozwija ono moc 405 koni mechanicznych i 500 niutonometrów momentu obrotowego. Przebieg Cayenne GTS ze zdjęć to 191 tysięcy kilometrów.
Poprzedni taki model występujący na aukcji sprzedał się za nieco ponad 30 tysięcy dolarów. Czy tym razem uda przebić się ten wynik? Cóż, możliwe, ponieważ jest to dość rzadki model i niewykluczone, że w przyszłości stanie się on pożądany przez kolekcjonerów. Podobnie może być z obecnie oferowanym modelem Turbo GT, który stara się podtrzymać charakter starego GTS, jednak nie jest już oczywiście oferowany ze skrzynią manualną
Foto. Bring a Trailer
Redaktor | Fotograf