Redaktor | Fotograf

Po obszernym liftingu całej gamy Porsche Cayenne przychodzi pora na debiuty mniej popularnych, ale wciąż ważnych odmian. Na pierwszy ogień idzie Porsche Cayenne GTS, który zachował silnik V8, a także oferuje wiele sportowych wrażeń z jazdy. W standardzie ma on także lepsze wyposażenie.

Porsche Cayenne GTS od zawsze było odmianą, która poza wyższą mocą, oferowała po prostu więcej wrażeń z jazdy. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej wersji, która trafiła do SUV-a po obszernym liftingu. GTS odznacza się wieloma sportowymi akcentami, a także lepszym wyposażeniem i wyższą mocą. Co istotne, pod maską pozostał silnik V8, który od dawna był wyróżnikiem właśnie tej odmiany. Na rynek w tej wersji trafi zarówno odmiana SUV, jak i Coupe.

Pod względem stylistycznym, nowy Porsche Cayenne GTS wyróżnia się wieloma akcentami. Składają się na nie m.in. czarne napisy „GTS” po bokach i z tyłu samochodu, specyficzny przedni pas z większymi wlotami powietrza chłodzącego, przyciemnione reflektory i tylne światła oraz czerwone zaciski hamulcowe. Dokładane elementy nadwozia wchodzące w skład standardowego pakietu Sport Design, takie jak osłony progów, przednie wstawki, i poszerzenia nadkoli, a także obramowania bocznych szyb mają teraz czarne wykończenie o wysokim połysku, podczas gdy w poprzednich wariantach GTS niektóre z tych części były lakierowane na kolor nadwozia. Z kolei końcówki sportowego układu wydechowego, wcześniej czarne, zyskały ciemnobrązowe wykończenie. W standardzie znajdziemy 21-calowe felgi, jednak opcjonalnie można zamówić także większe rozmiary.

We wnętrzu nowego Cayenne GTS dominuje wysokiej jakości materiał Race-Tex, który przypomina zamsz. Boczne poduszki siedzeń są wydatniejsze, aby zapewnić jeszcze lepsze podparcie podczas pokonywania zakrętów. Lista standardowego wyposażenia obejmuje również sportową kierownicę GT z funkcją podgrzewania.

GTS od zawsze był wariantem chętnie wybieranym przez osoby lubiące sportową jazdę, jednak ceniące sobie również praktyczność nadwozia SUV. Najważniejsze jest więc to, co pod maską. A tam znajdziemy silnik 4.0 V8 Biturbo o mocy 500 koni mechanicznych. W porównaniu z wersją przed liftingiem jest to o 40 koni więcej. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 660 Nm, o 40 Nm więcej niż wcześniej. Zmodernizowana 8-biegowa skrzynia Tiptronic S zauważalnie śrubuje poziom właściwości jezdnych za sprawą krótszych czasów reakcji i szybszej zmiany biegów w trybach Sport oraz Sport Plus.

Nowe Cayenne GTS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. Kolejną innowacją techniczną jest zaopatrzenie skrzyni rozdzielczej napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) w niezależny obieg chłodzenia cieczą, zapewniający dodatkową stabilność przy stałym obciążeniu, na przykład podczas jazdy po torze lub górskich serpentynach. Rozwiązanie to pochodzi z topowego wariantu Turbo GT.

W Polsce nowe Porsche Cayenne GTS z nadwoziem SUV jest oferowane w cenie od 677 000 zł., a SUV Coupé – od 693 000 zł.

Fot. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *