Choć Porsche 911 występuje w wielu ciekawych wersjach, prawdopodobnie druga taka już więcej nie powstanie. Niemiecki producent właśnie zaprezentował nową odmianę kultowego modelu. Nosi ona nazwę Dakar i będzie posiadać wiele terenowych elementów. Powstanie jedynie 2500 sztuk.
Porsche 911 to jeden z najbardziej kultowych modeli w historii. Bez wątpienia, jest marzeniem wielu kierowców, ponieważ jest jednym z najlepszych aut sportowych na rynku. Jego popularność wynika także z wielu oferowanych wersji, z których wiele jest naprawdę ciekawych. Porsche znów udowodniło, że pomysły na nowe odmiany nadal się nie skończyły. Niemiecki producent właśnie zaprezentował odmianę 911 Dakar, która ma wiele terenowych elementów nawiązujących do tych kultowych rajdów.
Najważniejszy jest jednak wygląd zewnętrzny. Prób uterenowienia Porsche 911 było w przeszłości bardzo dużo. Nigdy jednak nie wziął się za nie sam producent w aucie seryjnym. Tym razem, wszystko zrobiło jednak samo Porsche. Przede wszystkim w oczy rzuca się podniesione o 50 milimetrów zawieszenie. W razie potrzeby, można je także podnieść o dodatkowe 30 milimetrów przy prędkościach do 170 kilometrów na godzinę. Daje to prześwit na poziomie wielu nowoczesnych SUVów. Ponadto, z zewnątrz w oczy rzucają się także liczne poszerzenia nadwozia.
Użytkownicy będą mieli możliwość znacznego dostosowania samochodu pod własne preferencje. Do wyboru będzie wiele kolorów, a także specjalna edycja specjalna Rallye, która otrzyma specjalne malowanie. We wnętrzu będzie można wybrać pomiędzy fotelami kubełkowymi lub standardowymi. Praktyczność modelu zwiększają dodatkowe akcesoria, które przydają się w podróży. Jest to między innymi dedykowany namiot dachowy.
Pod względem technicznym, Dakar bazuje na wersji 4 Carrera GTS. Oznacza to, że pod maską znajdzie się 3-litrowy bokser o mocy 480 koni mechanicznych. Wraz z napędem na 4 koła i skrzynią PDK zapewni to przyspieszenie do setki na poziomie 3,4 sekundy. Na pokładzie pojawiły się także nowe tryby jazdy: Off-Road i Rallye. Zmieniają one charakterystykę nastaw zawieszenia i reakcji auta na gaz. Drugi z trybów przekazuje więcej momentu na tylne koła, zapewniając więcej zabawy na piasku. Cena nowego modelu w Polsce zacznie się od 1 189 000 PLN.
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf