Porsche właśnie poszerzyło swoją gamę modeli 718. Do rodziny dołączyły nowe 718 Spyder oraz 718 Cayman GT4, które staną się najmocniejszym modelami serii
Po raz pierwszy oba te modele korzystają z tej samej bazy technicznej. W związku z tym w obu znajdziemy ten sam 6 cylindrowy 4 litrowy wolnossący 420 konny silnik typu bokser bazujący na silnikach z serii 911. Moc zostaje przeniesiona za pomocą sześciostopniowej skrzyni manualnej. Ilość koni jest większa o 35 KM w przypadku modelu GT4 i o 45 KM w przypadku Spydera. Maksymalny moment 420 Nm osiągany jest od 5000 pat./min. Takie parametry mają oczywiście odzwierciedlenie w osiągach. Przyśpieszenie w obu przypadkach wynosi 4,4s do setki, a prędkość maksymalna nieznaczni przekracza 300km/h. Porsche chwali się również średnim spalaniem na poziomie 10,9l na 100 kilometrów osiągane między innymi dzięki adaptacyjnej kontroli cylindra, która przerywa proces wtrysku w jednej z głowic w trybie częściowego obciążenia, oraz dzięki nowym pizoelektrycznym wtryskiwaczom rozdzielającym proces wtrysku na pięć oddzielnych faz.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2019/06/P19_0557_a3_rgb.jpg)
Przy 718 Cayman GT4 udało się zwiększyć docisk o 50% bez wpływu na opory powietrza. Tylne skrzydło wytwarza 20% więcej docisku niż wcześniej, a w obu modelach tłumik przy tworzy z tyłu przestrzeń funkcjonalnego dyfuzora, który przy 200km/h wytwarza 12kg docisku. GT4 dostępny jest również z pakietem Clubsport ze stalowym wzmocnieniem klatki bezpieczeństwa, gaśnicą i sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa po stronie kierowcy, co nadaje Caymanowi jeszcze bardziej wyścigowego charakteru.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2019/06/P19_0555_a3_rgb.jpg)
718 Spydera natomiast cechować będzie wytrzymały, lekki materiałowy dach, który ma wytrzymywać nawet najwyższe prędkość osiągane przez ten pojazd, oraz nieobecny w modelu GT4 aktywny tylny spoiler, wysuwający się przy 120km/h.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2019/06/P19_0558_a3_rgb.jpg)
Po raz pierwszy Spyder wykorzystuje to samo podwozie co GT4, a z nim trafia system tłumienia Porsche Active Suspension Management, zaprojektowanym specjalnie pod jazdę na torach. Obniża on prześwit o 30mm a tym samem środek ciężkości znajduje się bliżej nawierzchni. System ten oczywiście można wyłączyć.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2019/06/P19_0556_a3_rgb.jpg)
W celu odpowiedniego wytracania prędkości, oba modele 718 posiadają duże aluminiowe zaciski typu monoblok, które doskonale radzą sobie w warunkach torowych. W opcji są również ceramiczne hamulce Porsche Ceramic Composite Brake. Po raz pierwszy w modelu Spyder zastosowano opony UHP charakteryzujące się wysokimi osiągami.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2019/06/P19_0554_a3_rgb.jpg)
Wszystkie te zmiany doprowadziły do znaczącej poprawy osiągów w obu wersjach, a szczególnie w wersji Spyder, która jeszcze nigdy nie była aż tak blisko powiązana z modelem Cayman. W przypadku wersji GT4 poskutkowało to poprawą czasu na Nordschleife o 10 sekund w porównaniu do poprzednika. Porsche tym samym udowadnia, że nie ma czego się wstydzić kupując ich najtańsze modele. A te zostały już wycenione: 456 tysięcy złotych za wersję Spyder, a 478 tysięcy za Caymana.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2019/06/P19_0553_a3_rgb.jpg)
Foto. materiały prasowe Porsche
Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby – od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing – zespołu Formuły Student.