Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Shelby to pewnego rodzaju ikona motoryzacji, a współczesne GT500 jest podsumowaniem dotychczasowej produkcji i historii marki oraz modelu

Są takie samochody, które mogą pochwalić się długimi tradycjami, historią czy latami tworzenia wyśmienitych konstrukcji. Do tego grona zalicza się Ford Mustang, bo nawet jeśli za tym modelem nie przepadamy i uznajemy go za idealny samochód dla bogatych dzieciaków to jednak ma on długą i bogatą historię. W styczniu tego roku byliśmy świadkami jak na aukcji Barrett-Jackson sprzedano pierwszy produkcyjny egzemplarz Forda Mustanga Shelby GT500 za kwotę 1 100 000 dolarów. Ten samochód został wylicytowany przez Craig’a Jackson’a, a cały dochód z licytacji trafił na konto fundacji walczące z cukrzycą Typu-1. Trzeba przyznać, że cel szczytny i jak najbardziej popieramy takie działania.

Jednak Craig Jackson posiada w swojej kolekcji innego Mustanga, mianowicie jest to Shelby EXP500 z 1968 roku. Wyjątkowy jest kolor tego auta, bo powstał z barwy Lime Green, lecz został później zmieszany z Candy Apple Green. W ten sposób powstał wyjątkowy odcień szmaragdu, który jest nie do podrobienia. Lecz po ponad 50 latach zespół Forda stanął przed tym samym zadaniem, co ich poprzednicy i musieli ten kolor odtworzyć, aby spełnić życzenie Craig’a. Nie było to łatwe o czym mówi sam zamawiający, lecz finalnie się udało i kolor jest dokładnie taki sam mimo upływu ponad 50 lat od produkcji pierwowzoru. Jeśli zastanawiacie się co wyróżnia to Shelby od innych, które będzie można zamówić to zwróćcie uwagę na lusterka. Pierwszy egzemplarz ma obudowy lusterek pomalowane zgodnie z kolorem nadwozia, a wszystkie inne Shelby GT500 będą miały lusterka w kolorze czarnym, niezależnie od wariantu malowania. Drobny szczegół, ale wyróżnia auto.

„Składając tę ​​prośbę, naprawdę nie miałem pojęcia, co to było za niezwykłe przedsięwzięcie, ale BASF i specjaliści od lakiernictwa w Penske zrobili wszystko, aby tak się stało. Cały zespół Forda starał się, aby moje marzenie stało się rzeczywistością, i nie mogłem być bardziej wdzięczny”.

powiedział Jackson

Samochód zostanie zaprezentowany oficjalnie w styczniu podczas aukcji Barrett-Jackson, gdzie będzie można zobaczyć zarówno współczesne GT500 jak i Shelby EXP500 z 1968 roku, gdzie oba auta będą ustawione obok siebie. To idealne podsumowanie ponad 50 lat istnienia Mustanga oraz Shelby. A jeśli jesteśmy przy sprzedaży Shelby to warto wspomnieć o tym, że dealerzy manipulują ceną i sprzedają auta nie za kwotę $73 995 (bazowa cena) czy $95 000 ile powinien kosztować maksymalnie wyposażony Shelby, tylko windują cenę do $140 000 czy nawet $170 000. Dlaczego? Najwidoczniej wykryli dobry sposób na zarobek, bo auto ma limitowany nakład i wiele osób chciałoby je kupić.

Foto. Barrett-Jackson

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *