Produkowana od 2011 roku w polskich zakładach w Tychach, Lancia Ypsilon, otrzymuje drugi już lifting. Jak wiemy, od 2015 roku model dostępny jest tylko i wyłącznie na rynku włoskim. Aby utrzymać firmę Lancia przy życiu jedyny model firmy zostaje zmodernizowany na potrzeby rynku.
W 2015 roku Lancia Ypsilon przeszła pierwszą modernizację. Dokładnie dwa lata później producent zdecydował się zakończyć sprzedaż na wszystkich rynkach z wyjątkiem włoskiego. W tym aspekcie nic się nie zmieni. Auto nadal dostępne będzie jedynie w słonecznej Italii. Model otrzyma nową atrapę chłodnicy, w kilku miejscach pojawi się więcej chromu. Dużą zmianą będą też zmodernizowane reflektory przednie. Auto otrzyma światła do jazdy dziennej w technologii LED. Przedni zderzak również poddany poprawkom, nadal się do nas uśmiecha.
Tył auta tak naprawdę bez zmian. Nieco więcej dzieję się wewnątrz samochodu. Lancia zainstalowała nowy 7-calowy ekran info-rozrywki z łącznością Apple CarPlay i Android Auto. Ypsilon można wyposażyć w tak zwany pakiet EcoChic z filtrem powietrza w kabinie, który może blokować 99 procent alergenów, jednocześnie ograniczając liczbę bakterii i pleśni o ponad 98 procent. Co ciekawe, do zmodernizowanego auta miejskiego zamówić możemy tapicerkę materiałową wykonaną z odpadów zebranych z Morza Śródziemnego. Dla ludzi, którzy nie są fanami “eco” życia, do wyboru pozostaje m.in tapicerka z Alcantary.
Na szczycie gamy jednostek napędowych znaleźć możemy motor rodem z Fiata. Dokładnie ten sam, który aktualnie napędza model 500. Jest to oczywiście układ miękkiej hybrydy. W jego skład wchodzi 1 litrowy silnik benzynowy o mocy 70 koni mechanicznych. Dodatkowo układ zawiera 12-woltowy silnik elektryczny, który ma za zadanie zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję CO2. Producent dodał już do konfiguratora najnowszą wersję Lancii Ypsilion. Ceny zaczynają się od 15 100 EUR za wersję Silver oraz 16 700 EUR za wersję Gold. Oprócz hybrydowej wersji, producent przewidział również dwie wersje w pełni spalinowe. Pierwszą z nich jest motor o pojemności 0,9 litra i mocy 70 koni mechanicznych oraz wolnossąca jednostka 1.2 o mocy 69 koni, która opcjonalnie zasilana może być gazem LPG.
Foto. materiały prasowe producenta
Comments