Peugeot 408 trafia na rynek – podniesiony fastback jako przepis na nudę

Choć nazwa 408 wydaje się nowa dla mieszkańców Europy, Peugeot użył jej już wcześniej. Taką nazwę nosił sedan, który trafił jedynie na rynek chiński. Teraz jednak, auto o tym oznaczeniu będzie miało zupełnie inny charakter. Nie dość, że będzie fastbackiem, to jeszcze podniesionym. Ciężko o coś bardziej lifestylowego, jednak czy klienci skuszą się na francuski wynalazek?

Francuska motoryzacja od zawsze wyróżnia się oryginalnym designem i niekonwencjonalnymi pomysłami. Peugeot pokazuje, że również w obecnych czasach można się wyróżnić. A najlepiej byłoby to zrobić ich najnowszym modelem 408. Choć to oznaczenie pojawiło się już w Chinach, oznaczało wersję sedan modelu 308. Teraz będzie jednak nieco inaczej. 408 to fastback z większym prześwitem, a także terenowymi aspiracjami. Niestety, jedynie pod względem stylistycznym, a nie technicznym.

Peugeot 408 trafia na rynek - podniesiony fastback jako przepis na nudę

Na pierwszy rzut oka 408 może przypominać kształtem nowego Citroena C5 X. Nie ma się co dziwić, w końcu oba auta są tego samego koncernu. Jednak Peugeot wyróżnia się indywidualnym wzornictwem, wykorzystującym nowy design marki. Podwyższone zawieszenie, a także wiele plastikowych dokładek przywodzi na myśl terenowy charakter. 408 otrzymało także wiele ostrych linii, co sprawia, że auto wygląda agresywnie. Wnętrze wydaje się naprawdę pojemne, a także podobne do innych modeli Peugeota. W miejscu klasycznych zegarów znajdziemy ekran cyfrowy, a na środku deski znalazł się duży wyświetlacz.

Peugeot 408 trafia na rynek - podniesiony fastback jako przepis na nudę

Jednak czy w parze z agresywnym designem idą także jednostki napędowe? Tutaj też nie ma zaskoczenia. Podstawowym silnikiem będzie 1.2 Puretech o mocy 130 koni mechanicznych. Osoby chcące lepszych osiągów muszą się zwrócić w stronę hybryd. Pierwsza z nich rozwija moc 180 koni, a wersja plug-in aż 225 koni mechanicznych. Niestety, 408 nie oferuje napędu na wszystkie koła i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić w przyszłości. W ofercie znajdą się jedynie skrzynie automatyczne. W przyszłości na rynek ma trafić także odmiana w pełni elektryczna.

Fot. materiały prasowe producenta